Fråga & Svar

Jag fick en fråga för några dagar sedan från Tess, och tänkte svara på den här...
 
Jag tyckte det var en väldigt bra fråga, så jag tänkte svara på den här, istället för att bara svara på kommentaren. Ni får läsa mer om mina tankar jag har haft, och mina tankar jag har nu.
 
Hej
har följt din blogg ett tag nu och jag själv har varit med i matchningen 6 eller 7 månader och har pausat den nu eftersom det känns som att ingen vill ha mig men nu undrar jag hur du håller humöret uppe och orkar? :-)
 
Svar: Hur jag orkar... Jag har haft många tankar om det, speciellt när inte några matcningar hörde av sig.
Det var ett tag under matchningsprocessen som det kändes ganska trögt. Jag fick väldigt många matchningar, men ingen hörde av sig. Jag blev glad när jag fick en ny matchning, men det kändes ganska hopplöst ett tag, för det kändes som om ingen i alla fall skulle höra sig.
Men, tankar på att jag skulle ge upp det här, det fanns aldrig! Jag skulle fortsätta! Hoppet att även jag skulle hitta min värdfamilj fanns alltid kvar. Det har aldrig försvunnit.
Sen i somras så fick jag en ny referens, och jag blev infant qualified, då hörde fler familjer av sig. Och det kändes som att jag hade fått en större chans att hitta en värdfamilj.
Nu i september, så hade det gått ett år sen jag gick in matchningsprocessen första gången. Och då fick jag två val, antingen kunde jag välja att sluta, eller så kunde jag välja att göra en helt ny ansökan. Och det fanns ingen tvekan, jag skulle fortsätta kämpa! Jag är inte redo att ge upp det här än.
Det här har varit en dröm sen många år tillbaka, och jag tänker hålla fast vid den så länge jag kan. Och jag hoppas att den ska slå in snart.
Under den här tiden så har jag fått väldigt bra stöd från Stockholmskontoret, och det är jag väldigt tacksam för.
Just nu får jag väldigt mycket hjälp från Caroline, som är rekryteringsledare i Uppsala, att jag ska få en så bra ansökan som möjligt.
Jag är så glad för den hjälp som jag har fått hittills. Och även fast det har tagit mycket längre än vad jag har tänkt att hitta en värdfamilj, så är jag i alla fall glad att jag valde att anmäla mig hos CC.
 
Tess, vilka har du varit anmälda hos? SI, STS eller CC?
Om du väljer att starta igen, får du göra en helt ny ansökan då eller får du fortsätta där du slutade?
Om du väljer att fortsätta, så hjälper jag dig gärna. Jag svarar gärna på frågor och kommentarer om du har några fler tankar och funderingar.
Lägg tll mig på facebook om du vill, eller om du vill ha min mailadress, så säg till.




Anonym

Tack för svaret :-)

Jag är också med i CC och jag får välja att fortsätta eller göra om den och jag känner ska jag ta upp ansökan igen vill jag nog göra om den men är sjukt osäker just nu, ena dagen vill jag bara in i matchningen igen och ena dagen vill jag starta mitt liv här...

Så får se när jag vet säkert :-)

Kommentaren skrevs den: 2012-10-22 19:33:49
Tess

Tack för svaret :-)

Jag är också med i CC och jag får välja att fortsätta eller göra om den och jag känner ska jag ta upp ansökan igen vill jag nog göra om den men är sjukt osäker just nu, ena dagen vill jag bara in i matchningen igen och ena dagen vill jag starta mitt liv här...

Så får se när jag vet säkert :-)

Svar: Känner du att det här är något du verkligen vill, så tycker jag att du ska fortsätta.Känner du att du orkar och verkligen vill det här, så tycker jag att du ska satsa igen, när du bestämmer dig för det. Jag tänkte så, att satsar jag inte igen, och försöker igen, så skulle jag ångra det...
aupairelisabet.blogg.se

Kommentaren skrevs den: 2012-10-22 19:34:20
Din blogg/hemsida: http://hedstrand.devote.se
Tess

VAd heter du på facebook lägger gärna till dig och pratar lite :-D

Svar: Jag heter Elisabet Wappsell.Lägg gärna till mig på facebook. :)
aupairelisabet.blogg.se

Kommentaren skrevs den: 2012-10-25 20:50:42

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?
E-mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Skriv din kommentar här: