Bestämma mig hur jag ska göra

Idag har det gått en vecka, och jag har inte fått någon ny matchning än, vilket är bland det längsta jag har väntat på att få en ny matchning. Jag brukar få en ny matchning inom några dagar.
En vecka är inte så länge, och vissa kan få vänta någon månad för att få en ny matchning, men det är ovanligt för mig.
 
Jag ringde till Stockholmskontoret idag. Och pratade med Maggie.
Eftersom det är ett år imorgon som jag har varit i matchningsprocessen, så frågade jag hur jag skulle göra. Hur stor chans jag har att hitta en värdfamilj?
Jag har tills på måndag att bestämma mig hur jag vill göra.
Jag har två alternativ.
Det första är att jag bestämmer mig för att inte fortsätta längre. Att gå ur matchningsprocessen.
Det andra är att börja om från början. Ett nytt infomöte, och en helt ny ansökan.
Betämmer jag mig för att fortsätta då ska jag helst ha något nytt att lägga till i ansökan, helst mer barnerfarenhet, men också körkunskaper eller om jag kan tänka mig att ta hand om fler barn. Något som inte står i min ansökan nu.
Och bestämmer jag mig för att fortsätta så har jag till årsskiftet att hitta en värdfamilj.
Jag ska fundera hur jag vill göra tills på måndag, då ska vi ta ett beslut hur jag ska göra. Om jag vill fortsätta eller inte?
Maggie skulle skicka ett kommentar till hennes kollegor i USA, om de visste någon värdfamilj som sökte en au pair. Och att jag skulle bestämma mig tills på måndag. Att jag gärna vill hitta en bra värdfamilj.
 
Jag skickade ett mail till Bostonkontoret i fredags, med lite frågor som jag hade, men det har jag inte fått svar på än. Jag fick ett automatsvar att de hade mottagit mailet, och att jag skulle få svar inom 24-48 timmar. Men det har jag inte fått än. Väntar...
Jag har skickat mail till dem tidigare, och då har jag fått svar tillbaka ganska snabbt.
 
Jag har också skickat mail till olika lccér runt om i USA, och frågat om de känner till någon värdfamilj som söker en au pair. Har tyvärr inte fått svar från någon än, men jag hoppas jag får svar från någon av dem jag skickade mail till.
 
Jag hoppas jag får en matchning innan måndag.
 
Jag har lite att fundera på tills på måndag...men jag vill inte ge upp än!
Även om det har gått ett år imorgon, så har jag ännu inte gett upp hoppet att få åka iväg som au pair till USA. Och jag är inte beredd att ge upp drömmen, än.




Johanna

Hejsan, jag vill inte att detta ska låta elakt eller något sånt, vill verkligen inte såra dina känslor.

Men om detta är nått du måste tänka på så kanske du inte innerst inne vill jobba som aupair.


Svar: Jag har bestämt mig redan, och det är ett självklart beslut för mig. Det är inget jag behöver fundera över.
Men när man har varit i matchningsprocessen i ett år, så ska man ta det beslutet om man vill fortsätta eller inte.

Jag tänker fortsätta!
aupairelisabet.blogg.se

Kommentaren skrevs den: 2012-09-20 20:05:13
Sofia

Elisabet jag beundrar verkligen din envishet och styrka! Jag måste säga att jag följer din blogg varje dag och det har jag gjort länge. Jag tycker verkligen synd om dig att det har tagit så lång tid att hitta den rätta värdfamiljen, men jag tror verkligen att med din envishet kommer du hitta den rätta. Jag tycker det är tråkigt att läsa vissa kommentarer som dyker upp ibland som är väldigt nedtryckande och rent utsagt elaka, men jag blir varje gång chockad över att se dina svar. Aldrig har du varit på deras nivå utan istället tänkt efter och skrivit väldigt bra svar. :) Ville bara säga att jag tycker du verkar vara en himla stark och inspirerande person! Stort Lycka till!

Svar: Tack så mycket för din kommentar! :) Den värmde verkligen. Det är när jag får sådana här kommentarer som får mig att fortsätta ännu mer, och inte ge upp. När det är personer som önskar mig lycka till, och som också vill att jag ska hitta den rätta värdfamiljen. Även fast det har tagit lång tid... Tack! Är du au pair?
aupairelisabet.blogg.se

Kommentaren skrevs den: 2012-09-21 04:03:49

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?
E-mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Skriv din kommentar här: