Inaktiverat min ansökan, för att göra en ny

Idag ringde jag till Stockholmskontoret och bestämde mig för att ge det en chans till. Jag har inte gett upp än. Jag tänker fortsätta.
Vi bestämde idag att de skulle inaktivera min ansökan jag hade nu, och sen ska jag göra en helt ny ansökan.
 
Ett nytt infomöte, nya referenser (får använda mina tidigare referenser, men de måste fylla i samma enkät igen), nytt brev till värdfamiljen, och allt annat som man ska fylla i.
 
Så nu jobbar jag med min nya ansökan för att kunna skicka in den så fort som möjligt.
Jag har mycket mer barnerfarenhet nu än när jag sökte förra året, och det är något positivt. Jag kan skriva mer om min barnerfarenhet i brevet till värdfamiljerna.
 
Har ni några tips? Hur man skriver det bästa Host Family Letter? Vad är viktigt att få med i sin ansökan? Jag har gjort en ansökan tidigare, men ska försöka skriva lite annorlunda den här gången, så skulle behöva lite tips...




frida

Jag har följt din blogg ett tag nu och tycker ärligt lite synd om dig som varit i matchningsprocessen så länge utan att hittat en familj. Men nu när du gör en ny ansökan så skulle jag säga att du inte behöver nämna jättemycket om dina barnerfarenheter i brevet till värdfamiljen. De kan läsa allt om dina erfarenheter i din ansökan och brevet är din enda chans att visa dem vem du är och ge dem ett första intryck över vem du är. Så strunta i fakta som de kan läsa i resten utav ansökan och fokusera på att visa vem du är. Första intrycket är det som kan avgöra om de väljer att kontakta eller inte. Hoppas du hittar en värdfamilj snart!:)

Svar: Okej, tack för tipset. :)
Är du au pair?

Jag hoppas också att jag hittar en värdfamilj snart!
aupairelisabet.blogg.se

Kommentaren skrevs den: 2012-09-29 07:38:45
Anonym

Hur går det med din nya ansökan? Håller du på med både CCs och SIs?

Svar: Det går framåt...Jag var på nytt infomöte idag. Jag hade även intervju idag. Jag pratade med Caroline, som är rekryteringsledare i Uppsala. Jag har pratat med henne på telefon tidigare och fått bra feedback på min ansökan, så hon verkar superbra! Hon vill verkligen att jag ska komma iväg också, så hon kommer granska min ansökan så den blir så bra som möjligt...Jag håller mest på med CC. Jag har fått in barnreferensen till CC. Har även frågat min referens om hon kan vara referens till mig på SI också, men jag har inte fått tillbaka svar. Nackdelen är att referensen måste signera blanketten själv, det räcker inte med att bara fylla i den på internet, som med CC. Det är en nackdel. Men jag hoppas att jag får svar från henne. Jag har fyllt i en del av ansökan hos SI. Men väntar på referensen. Hoppas såklart att jag hittar min värdfamilj med CC. Nu när jag börjar om på nytt, så hoppas jag att det går bättre!
aupairelisabet.blogg.se

Kommentaren skrevs den: 2012-10-07 12:31:05

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?
E-mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Skriv din kommentar här: