Match #86

 
Idag fick jag min åttiosjätte match.
 
Match #85 försvann automatiskt från min profil efter 48 timmar.
Men jag blev glatt överraskad när jag kollade mailen tidigare ikväll. Jag hade fått en matchning. Eftersom det är söndag, och Bostonkontoret inte jobbar, så räknade jag inte med att få en matchining förräns tidigast imorgon. Men jag fick en matchning redan idag.
 
Familjen bor i: Glendale, California.
Familjen: Pappa, mamma och två barn.
Barnen: Pojke 3 år, Pojke 5 månader.
 
Den närmaste större staden är Los Angeles. Det tar 15 minuter att åka dit.
17 minuter till Hollywood, 27 minuter till Beverly Hills, 30 minuter till Santa Monica.
 
På min profil står det att familjen består av två mammor, men i deras ansökan står det att familjen består av en mamma och en pappa. Ett av namnen som en av föräldrarna heter kan både vara ett namn på en man och en kvinna. Det spelar ingen roll för mig om det är två mammor, eller om det är en mamma och en pappa.
 
Jag gillar verkligen den här matchningen.
Det står inte så mycket om familjen i deras ansökan, men det som står, gillar jag.
Jag har skickat ett mail till familjen, och skrev att jag gärna skulle vilja prata med dem. Jag hoppas verkligen att de hör av sig.
Ska ringa till Stockholmskontoret imorgon och säga att jag verkligen gillar den här matchningen, och även fråga om familjen består av två mammor eller en mamma och en pappa.




emelie

Du ringer ju hela tiden? Är det nåt man måste göra eller vill du bara ha uppmärksamhet?

Svar: Ja, jag ringer till Stockholmskontoret när jag får en ny matchning. Det är för att säga att jag är intresserad av att prata med familjen, eller om jag vill släppa dem. Gör jag inte det så försvinner matchningen efter 48 timmar. Det är inte för att jag vill ha uppmärksamhet...
aupairelisabet.blogg.se

Kommentaren skrevs den: 2012-09-10 14:46:12
Louice

Emelie: Rude sätt att formulera sin fråga på hörredu... Men för att svara på den åt Elisabet if she doesn't mind så försvinner matchningarna automatiskt efter 48 timmar om man inte ringer till kontoret och säger att man är intresserad att prata med dem, eller om familjen gör detsamma med kontoret i USA. Samma gäller om man vill släppa en matchning innan de 48 timmarna gått.

Svar: Tack, Louice!
aupairelisabet.blogg.se

Kommentaren skrevs den: 2012-09-11 03:15:50
Din blogg/hemsida: http://vaknadeuppinorrland.blogg.se
Fanny

FYI!
Man MÅSTE inte alls ringa kontoret och säga att man vill behålla dom, i slutändan är det bara familjen som avgör så om dom är intresserade så kommer dom ta kontakt med Boston kontoret för att kunna komma i kontakt med dig. Så oavsett om du hör av dig till CC eller inte så kommer fortfarande matchningen försvinna efter 48h eller tidigare om familjen inte vill ha dig!
Enda anledningen till att de vill att du ska höra av dig är för att de ska veta ifall familjen ringer och du tex. inte har möjlighet att ta samtalet. Om du då inte har sagt att du vill prata med dom så tror dom automatiskt att du inte är intresserad och släpper dig.
Men faktum kvarstår att du inte MÅSTE! Det är bara om man är väldigt hängiven som Elisabet här!

Svar: I slutändan är det familjen som bestämmer, det vet jag...Men ringer man till kontoret och säger att man är intresserad av att prata med familjen, då kan matchningen ligga kvar på profilen mer än 48 timmar. Så länge familjen inte har tackat nej, då kan den ligga kvar i flera dagar. För då har man visat sitt intresse, och då kan familjen få flera dagar på sig att höra av sig...Men som sagt, man behöver inte om man inte vill. Men jag gör det för att visa mitt intresse, och för att en matchning som jag gillar inte ska försvinna från min profil...
aupairelisabet.blogg.se

Kommentaren skrevs den: 2012-09-11 21:42:49
Din blogg/hemsida: http://settledinwashington.blogg.se

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?
E-mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Skriv din kommentar här: