Fortsatt med min ansökan hos SI

Jag påbörjade min ansökan hos SI, men valde att inte göra klart den direkt, just för att jag hoppades att min värdfamilj fanns hos CC.
 
Men nu den senaste veckan har jag verkligen jobbat med min ansökan hos SI.
Jag har fyllt i min application form, och kommit en bit på personliga brevet.
Har även börjat fylla i mina barnerfarenheter, och lagt upp bilder.
Det som fattas nu är barnreferenserna. En kommer jag att få imorgon.
På tisdag ska jag ska träffa min handledare jag hade på en förskola jag praktiserade på förra året. Hon har lovat att ställa upp som referens igen. Föhoppningsvis fyller hon i den på tisdag, annars får jag den senare i veckan.
Så då har jag två barnreferenser, sen ska jag fundera på vilken/vilka fler som jag ska ha som referenser.
 
På onsdag ska jag till Stockholm på informationsmöte.
 
Som sagt, CC har alltid varit mitt förstahandsval, men nu har jag läst mer och mer om Skandinaviska Institutet/AuPair in America, och jag gillar dem mer och mer...
 
Jag hoppas att min ansökan blir klar så fort som möjligt, för jag vill fortfarande åka som au pair till USA!
 
Är det någon som läser här som har åkt med SI?
Har ni varit nöjda med SI/Au Pair in America?




Josefin

Va synd att du inte hittade din familj via CC.
Jag håller på med min ansökan på SI just nu, och hittills så tycker jag att de har varit jättebra! De svarar snabbt på frågor iaf :)


Svar: Det var synd tycker jag också att min värdfamilj inte fanns hos CC.Men som sagt gillar SI mer och mer nu! Jag var på infomöte i onsdags, och fick bra svar på alla frågor och funderingar jag hade. Så nu känner jag mig förväntansfull! Jag hoppas verkligen att min värdfamilj finns hos SI/AuPair in America!
Vad roligt att du också håller på med din au pair ansökan hos SI. När hoppas du att du kommer iväg till USA?
aupairelisabet.blogg.se

Kommentaren skrevs den: 2013-04-15 08:51:00
malin

jag åkte med SI, fick hjälp när jag behövde det, dessutom oehört fort, kunde gå på någon minut över mail ibland, billigt och man slipper gå på LCC-möten ;) iaf när jag var au pair (2010)

Svar: Varför valde du att åka med SI, och inte med CC eller STS?
Fick du lika bra hjälp av AuPair in America i USA som av SI i Sverige? Var du på något LCC-möte? Hur tyckte du att det var? Anordnade din community counselor några roliga möten?Jag var på infomöte i onsdags, och då berättade de om månadsmötena som au pairerna har med sin community counselor, men de berättade aldrig om de var frivilliga eller inte.
aupairelisabet.blogg.se

Kommentaren skrevs den: 2013-04-15 09:52:44
Din blogg/hemsida: http://wakoo.blogg.se
Louice

Jag åkte med SI och tyckte att de var väldigt bra att hjälpa en med att komma iväg till USA. Sedan så är det ju inte deras fel om familjen visar sig inte vara så bra, vilket tyvärr hände i mitt fall. Det bästa tycker jag med SI är just det att varje matchning du får är för att familjen själva klickat i att de vill prata med dig, så det är inte så att du får en massa matchningar som sen bara försvinner... :)

Svar: Jag läser din blogg lite då och då, och jag läste den under din tid i USA, och jag tycker verkligen det är synd att ditt au pair år inte blev som du hade hoppats. Att familjen man kommer till inte är en bra familj, det ska inte hända, men det händer tyvärr ibland... Både med SI, CC och med STS. Matchningsprocessen, som du skriver, är bra med SI. Att varje matchning man får är familjer som vill prata med en. Och som nästan garanterat kommer att höra av sig.
aupairelisabet.blogg.se

Kommentaren skrevs den: 2013-04-15 16:12:39
Josefin

Va roligt! Det tror jag nog den gör :)
Har uppkörningen i slutet av maj, så ska försöka ha allt annat klart tills dess så jag får komma på intervjun snabbt. Så vill åka så fort som möjligt! :)

Svar: Hoppas uppkörningen går bra! :)

Har du någon blogg?
aupairelisabet.blogg.se

Kommentaren skrevs den: 2013-04-21 17:56:42

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?
E-mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Skriv din kommentar här: