Skype 2, Match #38 - Au Pair in America

Idag har jag skypat igen med match #38. den här gången var värdmamman och tjejen med under skype.
Vi pratade i 1 timme, och 2 minuter.
 
Det började med att tjejen ville visa mig allt som hon hade fått i julklapp. Efter ett tag så gick hon och lekte, och efter ett tag så kom hon tillbaka och ville vara med och skypa igen.
Värdmamman och jag pratade om saker som hon hade funderat på, och jag fick även tillfälle att ställa de frågor jag hade.
Vi prata om allt mellan hur det är att bo i Seattle, hur jag känner för att ta hand om tre barn själv, hur jag känner för att köra bil i en storstad, och min erfarenhet med trotsåldern - för pojken är i den perioden just nu.
Hon har varit ärlig från början hur hon tror att barnen skulle reagera på att ha en au pair och andra frågor, och jag har varit ärlig i mina svar hur jag känner. Det har hon uppskattat, och även jag har uppskattat hennes ärlighet. För då är det lättare att få en tydligare bild för hur det skulle vara att vara au pair i deras familj.
 
Hon pratar med tre andra tjejer just nu, men hon skulle höra av sig igen om några dagar.




Julia

Seattle är en fantastisk stad. Jag var Au pair där för lite mer än ett år sen och bodde också vid UW :)

Kommentaren skrevs den: 2013-12-28 00:41:30

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?
E-mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Skriv din kommentar här: