Skype med Match #38 - Au Pair in America

Idag har jag skypat med match #38, och pratat med match #40.
 
Och för första gången på ett tag så var jag nervös innan samtalen. För jag fick tips här på bloggen att jag skulle tänka mer på skype-samtalen, och hur jag ska göra för att familjerna ska få ett så bra intryck av mig som möjligt. Och det försökte jag verkligen med idag. Jag tyckte samtalen gick lika bra som det brukar, för jag har pratat en del på skype med familjer nu, så jag vet vilka frågor jag vill ha svar på, men det var innan samtalen som jag var nervös, det släppte ganska snabbt ändå, så det var ganska skönt.
 
Jag skypade med match #38, och jag tyckte det gick bra. Vi pratade i ca 30 minuter. Vi kunde inte prata längre, för de skulle iväg till jobbet, men de ville ändå träffa mig via skype idag. Eftersom vi har mailat en del, så ville de också träffa mig, även om det inte blev så länge.
Även barnen var med i början av skype, och speciellt tjejen var väldigt nyfiken och glad, och berättade för mig vad hon tycker om att göra.
Jag tyckte samtalet flöt på bra hela tiden och jag fick ett bra intryck av familjen, först så ställde de frågorna som de ville ha svar på, sen fick även jag ställa de frågor jag hade.
 
Vi ska eventuellt försöka hitta en tid då vi kan skypa igen, då skulle jag få en rundtur av huset, och au pairens "hus". De har som ett litet mindre gästhus, med sovrum och toalett, det är där au pairen kommer att bo. Men hon är såklart välkommen att vara i deras hus också när hon vill.





Vad heter du?:
Kom ihåg mig?
E-mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Skriv din kommentar här: