Match #20

 
Idag fick jag min tjugonde match.
 
Familjen bor i: Silver Spring, Maryland.
Familjen: Pappa, Mamma och två barn, fyra barn till sommaren.
Barnen: Pojke 3,5 år, Flicka 1,5 år, tvillingar, beräknad födsel 8 juni.
 
Den närmaste större staden är Washington DC. Det tar 15 minuter att åka dit med tåg. De bor 10 min från tågstationen. Med bussar och tåg från Washington DC kan man enklet ta sig till andra East Coast städer, så som New York City och Phildelphia.
Mamman kommer att vara hemma mycket och ta hand om tvillingarna, så au pairen kommer mest att ta hand om de äldsta barnen. Pojken går i skolan under dagarna, och flickan är hemma med au pairen.
Au pairen schema kommer att vara måndag-fredag, 7-12, 14-18.
Au pairen kommer inte ha tillgång till bil på fritiden.
 
Jag vill inte skriva ut för personliga saker som familjen har skrivit om i deras ansökan, men det är några saker som jag är lite fundersam till.
 
Jag fick ett mail från värdmamman att de gärna skulle vilja skypa med mig. Vi ska eventuellt skypa på söndag.
Även om jag är fundersam till den här matchningen, så ger jag dem en chans.
 
Men jag förstår inte varför jag får matchinngar med fyra barn, när det står i min ansökan att jag vill ta hand om max tre barn. Här kommer au pairen mest ta hand om de två äldsta barnen, men det är i alla fall en familj med fyra barn. Och au pairen kommer ibland ta hand om alla fyra barnen, och det tycker jag är för många.





Vad heter du?:
Kom ihåg mig?
E-mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Skriv din kommentar här: