Skype med Match #20

Avslutade skype-samtalet med värdpappan för 55 minuter sen.
 
Samtalet tyckte jag gick ganska bra, men jag tyckte det kändes ganska stelt. Vi pratade i 17 minuter.
Han började med att ställa frågor till mig: vad för barnerfarenhet jag har, hur jag skulle hantera hemlängtan, vad jag tyckte om att göra på fritiden, och några fler frågor. Han berättade även lite om barnen, och om området de bor i.
Sen undrade han om jag hade några frågor till honom.
 
Han skulle prata med mamman, sen skulle de höra av sig igen.
 
Jag valde att skypa med den här familjen för att jag ville ge dem en chans. Jag kände ganska snabbt att det här var inte den rätta familjen för mig, men jag ville ge dem en chans ändå.
 
Jag kommer att kontakta Stockholmskontoret imorgon och berätta hur jag känner för den här familjen.
Det största anledningen att jag tänker släppa den här familjen är att det kommer att bli fyra barn i familjen, och det är för många för mig. Och jag har sagt till dem på Stockholmkontoret att jag tycker att fyra barn är för många.
Jag vill känna att jag kan ta hand om alla barn i en familj, och inte bara några av dem. Och jag skulle inte känna mig trygg med att ta hand om fyra barn själv som är så små.
Jag vill inte fortsätta kontakten med den här familjen när jag känner redan nu att det här är inte den rätta familjen för mig.
 
Nu får jag hoppas på nästa matchning, och att jag inte får en matchning med fyra barn igen.




Susanna

Hej! Har du ansökt med SI också eller några andra organisationer? Då kan du prata med flera familjer samtidigt och då har du större chans att komma iväg!

Svar: Hej, jag svarade på nästan samma kommentar i inlägget Update Match #18: Jag påbörjade en ansökan hos SI i september förra året, men jag gjorde aldrig klart den...Men jag har den fortfarande kvar, i fall jag skulle bestämma mig för att göra klart den. Jag tyckte det var enklare att fylla i ansökan, och det var var mycket enklare med referenserna hos CC än SI, tyckte jag. Och jag har fått så mycket bra hjälp och tips från alla som jobbar på CC i Stockholm. Så det har alltid varit mitt första val att åka med CC. Och har en matchning försvunnit från min profil, så får jag en ny samma dag, eller någon dag efter, vilket jag tycker är bra. Men om jag inte hittar den rätta matchningen snart, då ska jag nog fortsätta med min ansökan hos SI...
aupairelisabet.blogg.se

Kommentaren skrevs den: 2013-02-11 16:04:36

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?
E-mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Skriv din kommentar här: