Skype med Match #23

Har precis avslutat skype-samtalet med match #23.
 
Jag pratade mest med mamman i familjen. Men även pappan var med en stund i bakgrunden. Och alla tre tjejerna var med en stund under samtalet. Och til och med deras hund var med en kort stund.
Den äldsta tjejen vågade till och med ställa några frågor till mig. Mamman viskade i hennes öra, och hon ställde frågorna till mig. Alla de tre tjejerna är så söta. Den äldsta tjejen var med en stund, sen gick hon, så kom hon tillbaka igen, men tvillingarna hade precis vaknat, så de var lite trötta och blyga.
 
Jag tyckte samtalet gick väldigt bra. Jag måste säga att det nog är det bästa skype-samtalet jag har haft hittills. När jag la på så såg jag att vi hade pratat i 1 timme. Det kändes inte som det, utan samtalet flöt på bra hela tiden, och det blev inga pinsamma tystnader någon gång. Jag var lite nervös innan, men det släppte direkt när vi började prata.
 
Hon berättade om familjen, barnen, området där de bor, och en massa annat. Jag fick också ställa frågor. Jag hade skrivit en lapp med frågor jag hade, men den tittade jag knappt på under samtalet, utan frågorna kom direkt ändå.
 
Jag hade en bra känsla om den här familjen innan samtalet, och det känns ännu bättre nu efter samtalet.
 
Jag ska fundera lite, så ska vi skypa igen på tisdag.




Louise Johansson - Blivande Au pair i NJ

Så roligt :)

Svar: Ja, ska eventuellt skypa imorgon igen...Läste att du ska ta hand om tre barn.
Jobbar båda dina värdföräldrar, eller är någon av dem hemma?
aupairelisabet.blogg.se

Kommentaren skrevs den: 2013-02-18 06:26:51
Din blogg/hemsida: http://louiseaupair.webblogg.se
Frida W

Vad kul att det känns bra! Och det är ett bra tecken då tiden går snabbt när man pratar! :D

Svar: Som jag skrev, det kändes som det bästa skype-samtal jag har haft hittills. :) Det enda som jag funderar på om denna matchning är att värdmamman är hemmafru, har hört både positivt och negativt om det. Men annars känns det bra!
aupairelisabet.blogg.se

Kommentaren skrevs den: 2013-02-18 18:55:41
Din blogg/hemsida: http://fridawaha.blogspot.se
Louise Johansson - Blivande Au pair i NJ

Jajamen, de kommer vara 2, 3 & 5 år när jag kommer så det lär vara full rulle! Japp, båda föräldrarna jobbar! :)

Kommentaren skrevs den: 2013-02-18 23:59:18
Din blogg/hemsida: http://louiseaupair.webblogg.se
Louise Johansson - Blivande Au pair i NJ

Vad roligt förresten att ni kanske ska Skypea igen, det bådar gott :)

Svar: Har skypat idag igen, samtalet gick lika bra idag som i söndags, men jag kände mig mycket mer nervös nu än innan förra samtalet... Uppdatering på bloggen kommer imorgon.
aupairelisabet.blogg.se

Kommentaren skrevs den: 2013-02-19 00:00:12
Din blogg/hemsida: http://louiseaupair.webblogg.se
Louise Johansson - Blivande au pair i NJ

Ser fram emot att läsa om det :)

Kommentaren skrevs den: 2013-02-20 10:18:43
Din blogg/hemsida: http://louiseaupair.webblogg.se

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?
E-mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Skriv din kommentar här: