Update, Match #23

Jag har väldigt många tankar och funderingar i huvudet just nu... Det jag funderar mest på är; Skulle jag kunna ta hand om tre barn själv?
 
Jag har mailat flera gånger med värdmamman. Och de är fortfarande väldigt intresserade av mig...
 
Om det blir så att de tackar ja till mig, hur ska jag göra då? Tacka ja, tacka nej? Chansa och tacka ja, även om jag tycker lite att tre barn under 5 år blir för mycket för mig, just för att jag aldrig har tagit hand om tre barn själv tidigare? Men man vet ju aldrig, det kan gå bra ändå. Tacka nej, och hoppas på nästa matchning...
Sen tänker jag också en del på; Jag har varit i matchningsprocessen ganska länge, och det här kanske är min chans? Tackar jag inte ja, så kanske jag inte får någon annan chans...
 
Jag har mailat med deras nuvarande au pair, och hon hade bara bra saker att säga om familjen.
 
Vi ska skypa igen någon gång i veckan som kommer, sen får vi se...




Anonym

Men kör!!! Självklart om du bortser från 3 barn ensam så kör! Man kommer in i det fort och du kommer lära dig barnen hur dem fungerar!!

Kommentaren skrevs den: 2013-02-25 07:08:55
matilda

Om allt annat känns bra tycker jag du ska våga chansa! :) Det kanske blir perfekt för dig ändå! Man vet ju inte riktigt hur det kommer bli när man väl är där sen ändå:)

Kommentaren skrevs den: 2013-02-25 08:00:16
Din blogg/hemsida: http://www.matildaaupair.devote.se
O.

Hon var ju stay-at-home-mum? Då lär det väl inte bli allt för många gånger du är ensam med barnen. Man jobbar ju oftast som i ett team när man är två och är man två på tre barn så känns det väldigt lätt.

Kommentaren skrevs den: 2013-02-25 09:18:46
e

men kör! varför hålla på att tveka när du har varit i matchningsprocessen så länge? vill du verkligen åka? har själv varit iväg som au pair, tror du och jag ansökte ungefär samtidigt och jag kom hem från mitt år för en vecka sedan. Jag hade också hand om 3 barn under 5 och hade aldrig gjort det innan, helst ville jag ta hand om 2 men chansade och fick ett fantastiskt år där borta. Funkar det verkligen inte när du är där, byt familj eller åk hem, det är ju itne så att du tvingas vara med den familjen ett helt år om det inte funkar.

Svar: Jag tvekar lite just för att det är tre barn, och det har jag aldrig tagit hand om själv tidigare. Men annars gillar jag familjen. Och jag vill åka!
aupairelisabet.blogg.se

Kommentaren skrevs den: 2013-02-25 13:05:17
Anonym

Aså är du ett skämt som driver? Eller är det verkligen sant att du aldrig hittar en familj? det är jätteunderhållande att läsa din blogg

Svar: Jag är verkligen inte ett skämt som driver!
aupairelisabet.blogg.se

Kommentaren skrevs den: 2013-02-25 19:28:38
Alexandra

ÅK!!! Jag vet så många om har pratat massor med sin blivande hostfamily och som sagt att de känns som den "perfekta" familjen och sen har dom gått i rematch. Sen finns de dom (tex jag) som bara pratat med familjen någon gång och chansat, vilket har blivit hur bra som helst! De finns ingen perfekt familj och du vet inte till 100% att det var rätta familjen tills efter att du åkt! Chansa och ÅK! Du har inget att förlora!

Kommentaren skrevs den: 2013-02-25 20:02:36
Din blogg/hemsida: http://alexandrawadstrom.blogg.se
v

Du behover inte oroa dig for att det ska vara svart att ta hand om alla barnen. Det kommer vara intensivt i borjan oavsett om du har en bebis eller fem barn men sa smaningom kommer du att lara dig och sedan kommer du inte ens tanka pa att du faktiskt har tre barn. Allt eftersom rullar allt bara pa och rutinerna sitter stenhart i dig. Det funkar, Jag lovar!!

Kommentaren skrevs den: 2013-02-27 00:08:26

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?
E-mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Skriv din kommentar här: