Match #17

 
Idag fick jag min sjuttonde match.
 
Familjen bor i: Henrico, Virginia.
Familjen: Pappa, Mamma och två barn.
Barnen: Pojke 3 år, Flicka 1,5 år.
 
Jag hittade ingen karta med Henrico, VA, så jag tog med en karta på den närmaste större staden. Den närmaste större staden är Richmond. Det tar ca 15-20 minuter att åka dit.
De är en väldigt aktiv familj, och barnen har olika aktiviteter nästan varje dag.
Au pairens schema skulle vara 9-17, måndag till fredag.
 
Jag fick ett mail från värdföräldrarna. De undrade om jag hade tid att skypa på torsdag, 7:00 PM Eastern Standard Time. Det är alltså 01.00, svensk tid.
Jag mailade tillbaka att så sent kan jag inte skypa på vardagarna, för att jag jobbar på en förskola varje dag, och att jag går upp före kl. 07.00.
Jag skrev att den tiden skulle kunna passa på fredag, så får se om de hör av sig igen.
 
Min nya videon är i alla fall uppladdad nu. Jag fick ett mail från Bostonkontoret igår kväll där det stod att videon hade blivit godkänd, och att den skulle laddas upp inom kort.




Louice

Vet ingenting om Henrico, men Richmond är underbart! Om man är i "rätt del" av Richmond. Vissa delar är rätt ghetto eller vad man ska säga, inte direkt områden där du vill ta en promenad med massa pengar i fickan när det är mörkt, typ. Men i överlag är det jättefint och mysigt där!

Svar: Jag har inte läst så mycket om Henrico, bara det som familjen har skrivit om stället där de bor, och var de finns att göra i närheten.

Så här skriver de i sin profil: "Vi bor i Richmond området (Henrico County). Vi bor 20 minuter väster om centrum/downtown, men där vi bor anses av många vara platsen att bo eftersom det finns så mycket att göra och bra shopping."

Har du varit i Richmond? Vilken del är "rätt del" av Richmond?
aupairelisabet.blogg.se

Kommentaren skrevs den: 2013-01-22 22:53:39
Din blogg/hemsida: http://vaknadeuppinorrland.blogg.se/
Louice

Henrico borde det inte vara något problem med då det är en förort. Det är mer downtown Richmond som man ska vara lite försiktig med om man är där på kvällen. Jag har varit i Richmond ja, och det är en jättefin stad. När man väl är i downtown området så kan man gå eller cykla överallt vilket är trevligt. De sämre områdena är mest östra delen av downtown vad jag förstått, och i utkanterna. Men det är ju inte direkt som om du tänkt gå omkring själv i Richmond på natten, så det är ingenting att oroa sig över. Jag har bara varit där två gånger, så jag skulle fråga värdfamiljen mer om vilka områden de tycker du ska hålla dig borta från. Richmonds bra saker väger upp för det dåliga dock, det finns väldigt mycket museum och mycket folk i collegeåldern då VCU ligger mitt i Richmond. Basketmatcherna på universitetet är någonting du inte vill missa!

Svar: Tack för info. :)Jag väntar på att de ska höra av sig igen...då ska jag fråga dem om de tips jag har fått från dig nu. VCU, visst är det Virginia Commonvealth University du menar?Jag har tänkt på att jag vill absolut se en ishockeymatch när jag är i USA. Och en baseballmatch, just för att det är nationalsporten i USA, det skulle vara så roligt att uppleva de båda sporterna live. Och basket skulle också vara roligt att se någon gång. Tack för tipset!
aupairelisabet.blogg.se

Kommentaren skrevs den: 2013-01-23 13:57:27
Din blogg/hemsida: http://vaknadeuppinorrland.blogg.se/
Anonym

Hur har det gått med match 17 ? Har ni skypat något mer ?
Kram

Svar: Vi har inte skypat något. De säger att de inte har tid förräns efter kl. 17.45 Eastern Standard Time. Då är kl. 23.45 i Sverige. Jag mailade till dem och skrev att jag jobbar på dagarna och att jag helst inte vill vara uppe så sent när jag ska jobba dagen efter. Men fick svar på mailet, och de skrev att de jobbar mycket och att de har inte tid att skypa tidigare än så. Så är lite fundersam hur jag ska göra... Finns det absolut ingen annan tid så får jag väl vara uppe mitt i natten för att skypa. Men jag skrev även i mailet att vi kunde maila lite nu tills vi hittar en bra tid som funkar för båda, men det har jag inte fått något svar på...
aupairelisabet.blogg.se

Kommentaren skrevs den: 2013-01-26 12:30:09
Anonym

D e klart du ska skypa med dem även om klockan är 23:45 & du ska upp tidigt.......................
Jag tror nog att dom på ditt jobb både barn & personal har överseende med om du skulle vara lite trött.
Lycka till =)

Svar: Jag vill fortfarande skypa med dem, så jag hoppas de svarar på mailet jag skickade.
aupairelisabet.blogg.se

Kommentaren skrevs den: 2013-01-27 09:51:18
Louice

De skulle inte kunna ha tid att skypa på morgonen för dom då? Nu vet jag ju inte hur dina jobbtider är, men du kanske skulle kunna lista ut någonting så? Då behöver du inte vara uppe jättesent i alla fall tänker jag...

Svar: Jag jobbar just nu måndag-fredag, 8.30-15.30. Eftersom jag börjar 8.30, då är det mitt i natten i USA, så det skulle nog inte gå att skypa på morgonen.
aupairelisabet.blogg.se

Kommentaren skrevs den: 2013-01-27 11:43:52
Din blogg/hemsida: http://vaknadeuppinorrland.blogg.se/
Anonym

Men då får du ju bara göra ett val, släpp matchningen om du väljer att inte stanna uppe för att kunna skypea med din eventuellt nya extra familj... Inte jättesvårt val enligt mig!
Kan du inte stanna uppe några extra timmar för att försöka hitta en familj tycker jag du ska lägga ner hela au pair grejen. Då vill du det inte tillräckligt mycket!

Svar: Det är inte ett svårt val...Självklart vill jag skypa med dem! För att förtydliga det lite, jag har aldrig tänkt att jag ska släppa matchningen för att de inte har tid att skypa förräns på kvällen. Jag har alltid velat skypa med den här familjen, jag hade bara föredragit en tid lite tidigare på kvällen. Men jag är oftast uppe vid 23-tiden, så det skulle funka ändå. Jag vill!
aupairelisabet.blogg.se

Kommentaren skrevs den: 2013-01-28 03:22:25
Anonym

Håller helt med föregående. Är du inte beredd att göra vad som krävs för att få åka iväg kan du ju sluta nu direkt. Dessutom lägger du ju upp dina inlägg hyfsat sent, så det borde ju inte vara en jättestor uppoffring att stanna uppe och prata med familjen.

Svar: Jag är beredd att göra vad som krävs!
aupairelisabet.blogg.se

Kommentaren skrevs den: 2013-01-29 00:02:56

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?
E-mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Skriv din kommentar här: