Update Match #18

Har inte fått något mail från match #17, men däremot har jag fått ett mail från värdmamman från den nuvarande match jag har, för någon timme sen.
 
Hon berättade lite om familjen, och om barnen.
De letar just nu efter en au pair som är säker på att hon kommer att stanna i ett år. Just nu så går de igenom transition, och det är deras andra au pair på fyra år som åker hem tidigare. Därför vill de vara säkra på att nästa au pair är beredd att stanna i ett år.
Deras nya au pair måste älska barn och känna sig helt säker med att ta hand om 4 barn helt själv under dagarna.
 
Jag skulle meddela dem om jag vara intresserad av att prata med dem.
 
Jag ska svara på mailet till värdmamman, men jag ska sova på saken, och sen ska jag ringa till Stockholmskontoret imorgon, innan jag svarar tillbaka.
 
Men jag är väldigt fundersam till denna matchning, just för den anledningen att jag har aldrig tagit hand om fyra barn helt själv tidigare.
Som jag skrev tidigare så har jag sagt till Stockholmskontoret flera gånger att jag inte vill ta hand om fyra barn som är så små. Ska därför ringa till dem imorgon. Har de inte noterat det i min ansökan, så vill jag att de ska göra det, för jag vill inte få flera matchningar med fyra barn.
 
Det lutar ganska säkert till att jag tänker släppa den här matchningen imorgon.




Louice

Synd! Men jag kan definitivt förstå dig att du tänker på att släppa matchningen. Fyra barn som är såpass små? Herregud, de måste ju hitta typ en super au pair som kan vara på flera ställen samtidigt :P

Svar: Som jag har skrivit tidigare, så vill jag gärna ta hand om yngre barn, men fyra tycker jag är för många för mig. Hade mamman i familjen varit hemma, då hade jag kanske tänkt annorlunda. Men de skrev tydligt i deras ansökan att mamman skulle vara hemma tre månader med bebisen, sen skulle hon börja jobba igen, så au pairen måste känna sig säker på att ta hand om alla fyra själv under dagarna. De kände jag skulle bli för mycket för mig. Just för att jag aldrig har tagit hand om fyra barn själv som är så små tidigare.
aupairelisabet.blogg.se

Kommentaren skrevs den: 2013-01-30 11:58:34
Din blogg/hemsida: http://vaknadeuppinorrland.blogg.se/
matilda

Hej! En fråga bara, om du verkligen vill åka, varför gör du inte en ansökan med till exempel SI också? :) Du får ju dubbla chanser att komma iväg då!

Svar: Jag påbörjade en ansökan hos SI i september förra året, men jag gjorde aldrig klart den...Men jag har den fortfarande kvar, i fall jag skulle bestämma mig för att göra klart den. Jag tyckte det var enklare att fylla i ansökan, och det var var mycket enklare med referenserna hos CC än SI, tyckte jag. Och jag har fått så mycket bra hjälp och tips från alla som jobbar på CC i Stockholm. Så det har alltid varit mitt första val att åka med CC. Och har en matchning försvunnit från min profil, så får jag en ny samma dag, eller någon dag efter, vilket jag tycker är bra. Men om jag inte hittar den rätta matchningen snart, då ska jag nog fortsätta med min ansökan hos SI...Hur länge var du i matchningsprocessen? Var du anmäld hos både CC och SI?
aupairelisabet.blogg.se

Kommentaren skrevs den: 2013-01-31 19:16:17
Din blogg/hemsida: http://www.matildaaupair.devote.se
matilda

Jag var med i matchningsprocessen hos CC i nästan 8 månader men efter ungefär 7 månader började jag med min ansökan hos SI :) Jag ville också helst åka med CC men jag fick bara 11 unika matchningar under mina 8 månader i matchningen vilket var sjukt jobbigt. Hos SI tog det 2 veckor innan jag fick min första matchning men det blev också min familj :D Men jag är nöjd med SI också!!

Svar: Vad tråkigt att du fick så få matchningar med CC. Hur kommer det sig tror du?Har du frågot någon det på Stockholmskontoret? 11 matchningar på 8 månader, det låter verkligen lite...
aupairelisabet.blogg.se

Kommentaren skrevs den: 2013-02-02 20:13:23
Din blogg/hemsida: http://www.matildaaupair.devote.se
matilda

Jag pratade med dom flera gånger och det ända de sa var att de gjorde sitt bästa för att hitta bra matchningar till mig! Först sa de att det kunde bero på att min video inte var tillräckligt bra men det avgör ju inte om jag får matchningar utan bara om de hör av sig :P Jag gick nämligen från början av juni till slutet av augusti utan att få en enda matchning!! Saken är att jag har pratat med 5 av de jag varit matchad med, jag har valt bort 1 och resten tackade nej till mig :/

Svar: Jag är glad att det inte är så för mig, att det tar så lång tid mellan matchningarna.
Jag är i alla fall glad för dig skull, att du äntligen har hittat den rätta värdfamiljen för dig. :)
aupairelisabet.blogg.se

Kommentaren skrevs den: 2013-02-02 23:35:40
Din blogg/hemsida: http://www.matildaaupair.devote.se

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?
E-mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Skriv din kommentar här: