Match #10 - Au Pair in America

 
Idag fick jag min tionde match med Au Pair in America.
 
Familjen bor i: Naperville. Illinois.
Familjen: Pappa, Mamma och två barn.
Barnen: Flicka 2,5 år, Pojke 9 månader.
 
De bor 30 miles(ca 48 km) från Chicago. Det tar ca 35-40 minuter att köra till Chicago.
Både pappan och mamman jobbar mycket och au pairen skulle jobba den tiden som mamman är på jobbet,
och det är måndag-fredag, ca 8-17.30. Au pairen skulle även jobba en fredag eller lördagkväll, en till två gånger i månaden.
Tjejen går i förskolan 2,5 timmar, 2 gånger i veckan.
 
Jag fick ett mail från värdmamman att hon var intresserad av att prata mer med mig.
Skickade svar tillbaka direkt att jag var intresserad av att prata mer med dem med, och vilka tider som jag kunde skypa.
Hoppas de hör av sig igen...




Louice

Var väldigt noga med att hålla koll på timmarna bara! Nu tror jag ju inte tiderna kommer bli exakt precis 8 - 17.30, men det är 9 ½ timmar om dan, och fem dagar i veckan så blir det över 45 timmar. Bara så du håller koll på det :)

Svar: Ja, tiderna är något jag håller koll på. Tiderna kommer nog inte bli exakt så som de skriver i deras essay, men jag är noga att fråga om det. Står det att au pairen ska jobba t ex 8-4, då vill jag att det ska stämma, så det inte blir att man jobbar t ex mycket kvällar istället. Så tiderna au pairen ska jobba, är jag noga med att fråga, och att det inte blir över 45 timmar.
aupairelisabet.blogg.se

Kommentaren skrevs den: 2013-07-17 20:53:08
emelie

Var hittar du kartorna?

Svar: Jag tar kartorna från: www.epodunk.com
Men jag såg på din blogg att du redan hade hittat kartorna.
aupairelisabet.blogg.se

Kommentaren skrevs den: 2013-07-19 23:13:22
Din blogg/hemsida: http://emelindbergaupair.blogg.se

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?
E-mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Skriv din kommentar här: