Match #8 - Au Pair in America

 
Tidigt i morse fick jag min åttonde match med Au Pair in America.
 
Familjen bor i: Port Washington, New York.
Familjen: Pappa och Mamma.
Barnet: Mamman är gravid.
 
Den här familjen har inget Essay och inte några foton, så jag vet absolut ingenting om den här familjen,
förutom att de bor i Port Washington.
 
Får se om de hör av sig...




matilda

Har du inte deras mejl? Skicka ett mejl till dom i så fall och säg att du är intresserad av att veta mera :) Många familjer med SI uppskattar att man tar första kontakten :) Vissa familjer skickar aldrig med bilder och essey i början!

Svar: Jag kan se deras mailadress, så jag ska skicka ett mail till dem.
Tack för tipset... Ska tänka på det om jag får fler matchningar där deras essay och bilder inte syns.
aupairelisabet.blogg.se

Kommentaren skrevs den: 2013-07-08 11:25:55
Din blogg/hemsida: http://www.matildaaupair.devote.se
emelie

Får du fler eller färre matchningar med SI än du fick med CC? Har du slutat helt med CC? Hur kommer det sig?

Svar: Med SI har jag hittills fått 8 matchningar, och jag har varit i matchningsprocessen lite över en månad nu. Och i mailet man får från SI om matchningsprocessen står det att normalt tar det 3-4 veckor innan det händer något med din ansökan. Den normala tiden för en matchning är 1-4 månader. Mycket beror på hur många barntimmar du har. Eller hur långt det är kvar till din tidigaste avresa. Så att jag har fått 8 matchningar redan efter en månad är väl positivt, eller vad tror du? Tyvärr har ingen familj varit den rätta. Eftersom SI och CC matchningssystem är annorlunda, så är det svårt att jämföra. CC har ett matchningsteam som matchar familjer och au pairer, och kontaktar de inte varandra så försvinner matchningen automatiskt från sin profil. Om en matchning försvann från min profil, så fick jag en ny matchning efter 1-3 dagar. Så jag fick väldigt många matchningar med CC. Vissa får vänta i flera veckor på en ny matchning. Jag gillar matchningssystemet som SI har, att flera familjer kan höra av sig samtidigt. Det har inte CC.
Jag har slutat helt med CC. Min ansökan avaktiverades i april. Jag gjorde om min ansökan, och den blev godkänd i november, och eftersom jag inte hade hittat någon familj tills i april, så bestämde personalen på Stockholmskontoret att avaktivera min ansökan.
aupairelisabet.blogg.se

Kommentaren skrevs den: 2013-07-08 21:50:32
Din blogg/hemsida: http://emelindbergaupair.blogg.se

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?
E-mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Skriv din kommentar här: