Au Pair video

Har glömt att skriva det här, men nu har jag laddat upp en video.
 
Den blev väldigt enkel, jag stod ute i trädgården och pratade in i kameran. Inga bilder utan bara prat. Jag funderade att ta med några bilder, men gjorde inte det.
 
Jag pratade om vad jag heter och vad jag kommer ifrån, lite om mina intressen, och varför jag vill vara au pair i USA, och lite om vad jag ser fram emot under min tid som au pair i USA.
 
Den blev 1.14 minuter lång. Är det för kort? Ni som har gjort au pair videos, vad tycker ni?
Är den lagom lång, eller ska jag göra den lite längre...
 
Men har hittills inte fått något meddelande om att den är godkänd. Får se om jag får det efter helgen.




emelie

Jag har också börjat fundera på ju min video ska se ut. Jag har förstått att den ät väldigt viktig så därför vill jag ju börja i tid. Jag ska bog både ha levande och stilla bilder. När jag pratar men också bakgrundsmusik.
Var detta den ända du ska göra, eller ska du göra Rb tllle

Svar: Jag laddade upp den här videon just för att ha en video i min ansökan. Jag valde mellan att bara prata i min video, och en video med både prat, bilder och bakgrundsmusik. Men jag blev inte riktigt nöjd med den här videon, men jag dubbelkollade med SI, och man kan ändra video om man vill. Därför laddade jag upp den här videon, för att få med en video i min ansökan. Men jag ska göra en ny video... Om jag ska bara prata eller ha med bilder och bakgrundsmusik, det får jag se. Men ska försöka göra videon lite längre än vad jag har nu. Och prata om lite fler olika saker än vad jag gör nu... Tror jag ska prata lite om min barnerfarenhet, och kanske utveckla det jag redan pratar om. Ska jobba på en ny video nu i veckan...
Hur går det med din video?
aupairelisabet.blogg.se

Kommentaren skrevs den: 2013-06-22 08:41:54
Din blogg/hemsida: http://emelindbergaupair.blogg.se
matilda

Min video var 1,50 ungefär tror jag! :) Jag pratade bara. Eftersom videon med SI bara ska vara 1-2 minuter så kan man inte ha med så supermycket! Min andra familj i USA sa att de gillade min video bara för att den var jobbinriktad, de kunde höra min engelska bra och så. Så en med bara prat behöver inte vara dåligt! :) Lycka till!

Svar: Tack! Videon jag laddade upp är jag inte helt nöjd med, så jag ska göra en ny video. Som jag svarade i tidigare kommentar så ska försöka göra videon lite längre än vad jag har nu. Och prata om lite fler olika saker än vad jag gör nu... Tror jag ska prata lite om min barnerfarenhet, och kanske utveckla det jag redan pratar om. En video med bara prat behöver inte vara dålig, det vet jag.
aupairelisabet.blogg.se

Kommentaren skrevs den: 2013-06-22 10:50:25
Din blogg/hemsida: http://www.matildaaupair.devote.se
Josefin

Min video blev 1.48 lång. Hade också när jag står i trädgården och pratar :)

Svar: Är du nöjd med din video? Vad pratade du? Pratade du bara eller hade du med bilder/bakgrundsmusik?
aupairelisabet.blogg.se

Kommentaren skrevs den: 2013-06-22 16:38:22
Din blogg/hemsida: http://josefineaupair.blogg.se/
Frida

Min video var 1,50 lång :) stod också och pratade i trädgården bara då jag fått instruktioner från SI att det var bäst och enklast att göra så :)

Svar: Okej. Jag funderar på det, att jag ska göra som i min video jag har nu, att jag är ute i trädgården och pratar, men jag ska försöka göra videon lite längre, och prata om lite fler olika saker än vad jag gör nu...
aupairelisabet.blogg.se

Kommentaren skrevs den: 2013-06-22 20:37:20
Din blogg/hemsida: http://fridawaha.blogspot.se
Josefin

Först pratade jag, sen ett litet kort klipp där jag kör bil, visar två bilder lite snabbt medans jag pratar och sen pratar jag bara igen. Hade ingen musik eller så, då de stod att man inte skulle ha det. :)

Svar: Okej. Tack för tipset om hur man kan göra!
aupairelisabet.blogg.se

Kommentaren skrevs den: 2013-06-23 23:43:02
Din blogg/hemsida: http://josefineaupair.blogg.se/
Josefin

Jag tror inte det spelar så jättestor roll heller om man har musik/ inte, eller hur lång den är. Tror det viktigaste är att man bara har nåt så att de kan få en uppfattning om en :)

Svar: Precis, det tror jag också. Jag fick ett tips av en som är au pair nu, att bara prata i videon, för de flesta familjer vill veta hur bra engelska man har. Så hennes tips var att fokusera på att prata bra engelska och strunta i bilder och musik.
aupairelisabet.blogg.se

Kommentaren skrevs den: 2013-06-24 00:02:07
Din blogg/hemsida: http://josefineaupair.blogg.se/

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?
E-mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Skriv din kommentar här: