Match #1 - Au Pair in America

 
Idag får jag äntligen lägga till en ny kategori här på bloggen, nämligen Matchningsprocessen - Au Pair in America.
För idag ringde Amelia från Au Pair in America, och berättade att det är en familj som är intresserad av att prata med mig.
 
Min första matchning med Au Pair in America/Skandinaviska Institutet.
 
Familjen bor i: Medford, Massachusetts.
Familjen: Pappa, Mamma och tre barn.
Barnen: Tvillingpojkar 2 år, Flicka 3 veckor.
 
De bor 10 km från Boston. De är bra buss- och tågförbindelser in till Boston.
De har inte haft någon au pair tidigare.
 
Jag har läst deras Essay(personliga brev) och de skrev mycket om barnen, och vad de tycker om att göra, och vad familjen tycker om att göra på fritiden. De skrev även en del om Medford, och vad som finns där, så som bibliotek och Medford Center, där de finns restauranger och caféer. Och att det var enkelt att ta sig till Boston.
De vill ha en au pair som känner sig bekväm med att ta hand om tre små barn, och som ger dem mycket kärlek och uppmärksamhet. Någon som hittar på olika aktiviteter med dem, och som känner sig bekväm med att lära dem nya saker.
 
Jag har fått ett mail från värdpappan, där han skrev att de gillade min ansökan och att de var imponerade av mig och min bakgrund. Det var roligt att läsa!
 
Vi ska skypa imorgon kväll. Någon som har några tips? Tips på frågor som jag kan ställa?
 
Det som jag känner mig mest osäker med är att det är tydliga med att de vill ha en au pair som känner sig bekväm med att ta hand om tre små barn själv. Jag har valt att tackat nej till familjer tidigare, för att de har varit 2 eller 3 barn som är så små. Så det var den första känslan jag fick, men ska vänta till efter skype-samtalet imorgon, så får jag se hur jag känner då.
Som jag har skrivit tidigare så vill jag gärna ta hand om små barn. Men helst då bara ett barn som är så litet.




Louice

En sak att minnas är att du inte får ta hand om en bebis helt själv förens den är 3 månader gammal, så du skulle få mycket tid att komma in i alla rutiner och känna dig mer bekväm att "jonglera" alla barnen samtidigt med en annan vuxen att hjälpa dig samtidigt :)

Svar: Just den här familjen vill att au pairen kommer till dem i slutet av juli, då är bebisen ca 9-10 veckor. Så det blir ca 2-3 veckor mamman kommer att vara hemma men au pairen.
aupairelisabet.blogg.se

Kommentaren skrevs den: 2013-06-04 00:49:41

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?
E-mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Skriv din kommentar här: