Match #2 - Au Pair in America

 
Tidigt i morse fick jag min andra match med Au Pair in America.
 
Det är roligt att läsare kommer tillbaka hit till bloggen när jag uppdaterar mer. Jag har inte postat så många inlägg här på bloggen den senaste tiden, men förhoppningsvis så kommer jag att blogga mer nu. Får jag mer matchningar, så bloggar jag mer, såklart. Det är nästan dubbelt så många som har tittat in här på bloggen idag, än igår. Vilket jag tycker är jätteroligt!
 
Familjen bor i: McLean, Virginia.
Familjen: Pappa, Mamma och fyra barn.
Barnen: Tvillingflickor 4 år, Flicka 2 år, Pojke 6 månader.
 
Det här är inte familjen för mig.
Jag fick ett mail från värdmamman där hon skrev att hon var intresserad av att prata med mig. Men jag svarade, och skrev att de inte är den rätta familjen för mig, men att jag önskar dem lycka till att hitta den rätta au pairen för deras familj.
 
Fyra barn tycker jag är för många, spelar ingen roll vilken ålder på barnen det är. Men speciellt den här matchningen, när det var en bebis också med i familjen, då känner jag direkt att det blir för mycket.
Det som jag reagerade mest på med denna matchningen var, föräldrarna jobbar mycket så värdmammans föräldrar bor i samma hus som dem, och tar hand om barnen. Så barnens mormor och morfar och au pairen skulle samarbeta och ta hand om barnen tillsammans. Det kände jag, att det är inget som jag skulle känna mig bekväm med.




Josefin

Va obekvämt att arbeta tillsammans med barnens mormor och morfar. Förstår att du tackade nej till den familjen!

Svar: Ja, jag kände det också. Mitt svar var Nej direkt när jag såg att det var fyra barn i familjen, sen när jag också läste att au pairen skulle arbeta tillsammans med barnens mormor och morfar, så kändes det ännu mer säkert att det är inte var rätt familj för mig.
aupairelisabet.blogg.se

Kommentaren skrevs den: 2013-06-06 22:21:32
Din blogg/hemsida: http://josefineaupair.blogg.se/
Frida

Å McLean! Där flyttar jag in om en timme :D

Svar: Jag läste på din blogg för några dagar sedan att du hade landat i USA... hoppas att du kommer att trivas hos din värdfamilj!
aupairelisabet.blogg.se

Kommentaren skrevs den: 2013-06-07 02:56:40
Din blogg/hemsida: http://fridawaha.blogspot.se

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?
E-mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Skriv din kommentar här: