Match #5 - Au Pair in America

 
Tidigt i morse fick jag min femte match med Au Pair in America.
 
Familjen bor i: Livonia, Michigan.
Familjen: Pappa, Mamma och två barn.
Barnen: Flicka 1,5 år, Flicka 1,5 år (tvillingar).
 
Livonia är en förort till Detroit. De tar ca 30 minuter att åka till Detroit, och det tar även ca 30 minuter att åka till Ann Arbor.
Det står nästan ingenting om barnen i deras essay, det står mest om föräldrarna och om olika saker som finns att göra i Michigan.
De har en hund.
 
Det här är den första matchningen som inte hade någon bild.
 
Staten Michigan och staden Detroit vet jag inte alls så mycket om.
Det enda som jag vet om Detroit är ishockeylaget Detroit Red Wings.
 
Jag är fundersam till den här matchningen. Men jag ger dem en chans att höra av sig. Hittills har jag inte fått något mail från dem.




Stina

Vad är det du är fundersam över? :) jag har tvillingar och när jag kom var dem unga. Helt underbara! :) Samt jag ställde inte så många frågor nör jag först skypade med familjen för första gågnen. Vi hade mer ett samtal som handlade lite om hur vi var som personer/familj. Tagga ner på frågor och försöka vara så glad och säljade som möjligt under skype samtalen. Det handlar ju även att sälja sig själv lite grann.. :) stort lycka till!

Svar: Det jag är fundersam om med den här matchningen, är det Louice skrev i sin kommentar, just att det inte finns någon bild och att det inte står så mycket om dem i deras essay... Annars kan jag absolut tänka mig att ta hand om tvillingar! Jag har en del erfarenhet av det, så det är jag inte alls främmande till. Skype-samtalet med match #4 tyckte jag gick bra. Det var mer som ett samtal mellan mig och värdmamman, och även barnen var med ibland... Det samtalet var lite som du beskrev, vi hade mer som ett samtal, först berättade värdmamman en del om familjen och barnen, och sen frågade hon om jag hade några frågor. Och de flesta frågor fick jag besvarade medans hon pratade, för jag fick så bra info av värdmamman. Så det blev inte så många frågor från min sida. Sen hade hon några frågor till mig... Det samtalet tyckte jag gick väldigt bra, även när barnen ville vara med och prata tyckte jag att det gick bra. Den äldsta tjejen skulle börja förskolan i höst, och då frågade jag henne om hon tycker att det ska bli roligt. Hon visade även upp en docka som hon hade köpt. Jag tycker det var ett av de bättre skype-samtalen jag har haft. Vissa skype-samtal jag har haft har känts väldigt stelt, det gjorde inte det här. Men eftersom värdmamman pratade så mycket och verkligen verkade intresserad, så blev det nog så att jag pratade mer också... Tack!
aupairelisabet.blogg.se

Kommentaren skrevs den: 2013-06-16 02:54:33
Louice

Tror vad hon är fundersam över att det var så pass lite info och inga bilder, skulle jag tro. Mest troligen är det en ny familj i systemet som inte fått upp bilder eller en ordentlig essay ännu. Om de inte mailar dig snart så skicka iväg ett kort mail att du gärna skulle vilja veta mer om dom? Michigan ska vara otroligt vackert, och tvillingar kan alltid vara roligt!

Svar: Det stämmer, det är de som jag är fundersam till. Just för att det knappt står något i deras essay och att de inte har någon bild.
aupairelisabet.blogg.se

Kommentaren skrevs den: 2013-06-16 10:17:52
Anonym

tvillingar är king! och michigan är SÅ fint. jag hade tvillingar! det är underbart kul!

Svar: Bodde du i Michigan? Hur gamla var tvillingarna du tog hand om?
aupairelisabet.blogg.se

Kommentaren skrevs den: 2013-06-16 14:29:16
Anonym

Ja, jag bodde i Novi, Michigan, tvillingarna var upp mot 2,5 när jag kom - Det finns mycket au pairer, bara lite som bloggar om de, fanns OEHÖRT mycket tyskar och endel svenska, i Ann Arbor finns mycket, och College stad, men jag skulle säga att du måste ha bil för att överleva iaf! :)

Svar: Ja, jag har inte hittat någon blogg hittills av någon au pair som bor i Michigan, men roligt att höra att det bor en del au pairer där ändå... ifall jag skulle få någon mer matchning där... Tack för info om att man måste ha bil!
aupairelisabet.blogg.se

Kommentaren skrevs den: 2013-06-18 11:54:09
Emelie

Hej Elisabet

Har följt din blogg ett tag och hoppas verkligen du snart kommer iväg :)
jag har nyss startat en blogg och jag tycker det hade vart kul ifall du vill kolla in

Svar: Det hoppas jag med! Roligt att höra att du följer min blogg! :) Jag kommer absolut att följa din blogg!
aupairelisabet.blogg.se

Kommentaren skrevs den: 2013-06-19 09:12:32
Din blogg/hemsida: http://emelindbergaupair.blogg.se

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?
E-mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Skriv din kommentar här: