Match #7


 
Idag fick jag min sjunde match med Au Pair in America.
 
Familjen bor i: Stamford, Connecticut.
Familjen: Pappa, Mamma och två barn.
Barnen: Flicka 4 år, Flicka 10 månader.
 
Stamford ligger 50 minuter från Manhattan. Det tar 3 timmar att åka till Boston, MA och till Philadelphia, PA.
Den äldsta tjejen kommer att vara på förskolan 3 dagar i veckan. Och den yngsta tjejen kommer att vara på förskolan 2 dagar i veckan. Och au pairen kommer att ansvara för att lämna och hämta den på förskolan.
Schemat under september-juni skulle vara måndag, onsdag, fredag 8-18. Tisdag, torsdag 7.30-9. 4.30-19. Lördag 8.30-11.30.
Juli-augusti skulle schemat vara måndag-torsdag 8-18. Fredag 8-13.
Au pairen kommer att ha tillgång till bil.
 
Precis efter att jag fick matchningen så fick jag ett mail från värdmamman där det stod att de gärna skulle vilja skypa med mig. Skrev tillbaka direkt vilka dagar som passade mig. Och vi ska skypa på onsdag kväll.




emelie

Jag läser en hel del bloggar och flera av dem är i matchningsprocessen. Men många verkar tacka nu för att det är något som inte är tipp topp. Men samtidigt säger dem att man inte ska vänta på drömfamiljen. Det är lite motsägelsefullt för mig, enligt mig måste mn chansa lite, inte vänta tills allt känns perfekt för det kommer det nog aldrig göra. Så mitt tips är att ändra din ansökan så du bara år matchningar som du vill ha och våga chansa dör att kunna komma iväg! :)

Svar: Vad tycker du i så fall att jag ska ändra i min ansökan? Många av de matchningar jag har fått nu med APiA har jag gillat...
Med CC så kan man välja antal barn, men det kan man inte göra med APiA. Så då kan man få matchningar med fler barn än vad man känner sig säker med. Jag har fått några matchningar med fyra och fem barn, och det tycker jag är för många. Men jag har i alla fall gett dem en chans.
Jag vet att man måste chansa ibland! Även om man inte tycker att allt är perfekt med en familj, så ska det ändå kännas rätt. Och rådet jag har fått är, lyssna på magkänslan!
aupairelisabet.blogg.se

Kommentaren skrevs den: 2013-07-01 20:20:09
Din blogg/hemsida: http://emelindbergaupair.blogg.se
Isabelle

Lät som en bra familj! Men det baserar jag såklart inte så mycket på ;)

Svar: Har precis skypat med värdmamman...
Eftersom man inte får skriva något personligt om familjen utan deras medgivande, så kan jag inte skriva så mycket om varje matchning jag får. Kan bara skrivet lite allmänna saker, t ex vad de tycker om att göra på fritiden, om au pairen kommer ha tillgång till bil, schemat...
aupairelisabet.blogg.se

Kommentaren skrevs den: 2013-07-01 22:42:26
sarah

heeey!! Detta är precis vid mig! Jag bor 15min iväg från Stamford och kan säga att denna area är helt magiskt bra för au pairer. Au pairer överallt och nära till allt, du kommer älska att ha så nära till nyc! Hoppas det går bra med fmailjen :)

Sarah

Svar: Den här familjen bor i den norra delen av Stamford. De bor ca 15-20 minuter utanför Norwalk, CT.
aupairelisabet.blogg.se

Kommentaren skrevs den: 2013-07-02 02:21:35
Isabelle

I ditt svar på min kommentar känns det som att du missuppfattade mig. Jag menade ingenting annat än att du egentligen inte ska lyssna på mig om att det låter som en bra familj, då jag faktiskt inte vet något om dem egentligen. :) utan då bara grundade det på antal barn, åldrar och vart de bodde.

Svar: Okej... Jag skrev så där just för att alla kanske inte vet att man inte får skriva ut så mycket om familjerna, men det är kanske en självklarhet för många... Om man grundar den här matchningen på det som du skrev, ålder och var de bor, så är det en bra matchning! Det är den åldern på barn som jag vill ta hand om, och Stamford och området runt Stamford verkar vara ett bra ställe. Får se om de hör av sig igen...
aupairelisabet.blogg.se

Kommentaren skrevs den: 2013-07-03 02:00:50

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?
E-mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Skriv din kommentar här: