Skype med Match #1 - Au Pair in America

Ikväll skypade jag med värdföräldrarna. Vi hade bestämt tid kl. 22, och några minuter efter kl. 22 så ringde dem. Och vi pratade i 38 minuter.
 
Jag tyckte det gick bra. Det var ett tag sen jag skypade sist, men jag tyckte det gick bra ändå.
Jag fick väldigt mycket info om familjen och barnen, samhället och staden Medford, att det finns många andra au pairer i området, och att Boston är en riktig studentstad, och en spännande stad för unga, med mycket saker att hitta på att göra.
De berättade vad de söker hos en au pair, och de frågade även vad jag tycker är viktigt hos en värdfamilj.
Allt lät bra, och av vad de sa så är tvillingarna väldigt aktiva, men också väluppfostrade, och pratar väldigt tydligt redan. De har haft två nannys tidigare, så pojkarna är vana med att någon annan passar dem, förutom deras föräldrar.
Au Pairen kommer att jobba ca. 8-17, måndag-fredag. Och alla helger ledigt.
 
Vi bestämde att jag skulle tänka på all info jag hade fått, och så skulle jag maila dem när jag hade bestämt mig.
Om jag ville prata med dem igen eller inte.
 
Jag ringde till Malmökontoret i eftermiddags och pratade med Beatrice. Jag pratade om mina funderingar jag hade om matchningen och att det är tre barn som är så små, och hon sa att det skulle bli väldigt mycket jobb med tre barn som är så små.
 
Jag har tänkt väldigt mycket på denna matchning sen jag fick den, och nu också efter skype-samtalet, och jag tänker maila och säga att de inte känns som den rätta familjen för mig.




Anonym

Alltså Elisabet... Varför ens försöka när du klart och tydligt inte vill bli au pair..? Sluta vara så extremt jävla kräsen. Det funkar inte så, då kommer du komma upp i 100 matchningar igen. Nu måste du fundera på om du ens vill det här. För det verkar verkligen inte som det.

Svar: Kräsen...?! Jag måste väl i alla fall känna mig bekväm och säker med att jag kan ta hand om alla barnen i en familj, eller?! Är man kräsen då? Tror du verkligen att jag skulle ha gått igenom allt det jag har gjort hittills, om jag verkligen inte ville det här?
aupairelisabet.blogg.se

Kommentaren skrevs den: 2013-06-05 04:10:51
Ewelina

Lyssna inte på anonym! Tycker det är jätte tråkigt att du inte har kommit iväg än, men du har rätt att lite kräsen. Helt klart rätt att tacka nej till en familj med 3 barn under 2!! Ett barn under 2 är mycket jobb som det. Fortsätt leta tills du känner att du hittat en familj för dig!! Men obs, man ska alltid ta samtal nr 2 också, även om man inte är säker ,för att öva lite till.

Svar: Tack för kommentaren! :) Det är alltid roligt att läsa positiva kommentarer jag får här på bloggen! Tack för tipset att man alltid ska ta samtal nr 2, det ska jag verkligen tänka på!
aupairelisabet.blogg.se

Kommentaren skrevs den: 2013-06-05 21:13:33
Louice

Tycker anonym kan knipa käften, haha. Man ska definitivt vara kräsen, annars slutar det som det gjorde för mig och man är utkastad ur huset av sin värdfamilj tre dagar före julafton utan någon som helst hjälp från varken LCC eller organisationen! Så nog ska du vara kräsen allt. Känns det inte rätt så känns det inte rätt, helt enkelt.

Svar: Tack för kommentaren! Hoppas det går bättre för mig än det gick för dig... Jag följde din blogg under tiden du var i USA, och det var inte alls roligt att läsa när du hamnade i rematch, och du inte fick den hjälp du behövde. Hur var det, jag minns inte helt? Du hamnade i rematch, och kom till en annan familj, eller hur? Var det den första eller den andra familjen som kastade ut dig, som du skrev i kommentaren? Valde du att åka hem själv, eller hittade du ingen ny familj?
aupairelisabet.blogg.se

Kommentaren skrevs den: 2013-06-08 00:34:04
Louice

Jag trivdes inte i min första familj (som dock var jättesnälla) just för att det var för långa dagar och med såpass små barn, så jag böt till en familj med äldre barn. Trivdes jättebra med barnen, men föräldrarna var mindre trevliga visade det sig. Skulle ha stannat och funderat mer och pratat med fler familjer, men nu blev det som det blev. Jag valde att åka hem då dom kastade ut mig för att jag inte orkade flytta en till gång, och min LCC gav ingen hjälp alls så jag skulle troligen inte hittat en ny familj ändå. Jag hörde inte av henne förens efter jag var tillbaka i Sverige vilket säger en hel del :P Så fundera länge och noga på vilken familj du väljer!

Svar: Okej... Jag ska verkligen fundera länge och noga på vilken familj jag väljer! Jag vill att det ska bli rätt från början. Och jag hoppas också att jag får en bra LCC, och inte en sådan som du hade, som inte hörde av sig.
aupairelisabet.blogg.se

Kommentaren skrevs den: 2013-06-09 02:00:58

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?
E-mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Skriv din kommentar här: