Update, Match #3 - Au Pair in America

Vi mailade några gånger om vilken tid som skulle passa för båda. Och värdmamman skickade ett mail tidigt i morse att hon hade tid att skypa ikväll 23.30. Jag skickade tillbaka att den tiden passar mig bra också.
 
Satte mig vid datorn ikväll, och inväntade ett samtal från dem, men... de hörde aldrig av sig. Klockan är nu nästan 01.00, och hittills har de inte hört av sig.
Jag blev lite fundersam när de inte hörde av sig, och visst, alla kan få förhinder, men hittills har jag inte fått någon förklaring om varför de inte hörde av sig. Speciellt när det var en tid som de valde.
Får se om jag får något mail från dem i natt eller imorgon, men det känns lite konstigt...
Får vänta ytterligare en gång på svar från dem...
 
Ali från Au Pair in America ringde till mig idag och undrade hur det gick för mig i matchningsprocessen, och om jag pratar med någon familj just nu. Sa att jag just nu bara hade en familj som jag pratar med, och att jag skulle skypa med dem ikväll. Och hon önskade mig lycka till. Hon har ringt även en gång tidigare och frågat hur det gick för mig. Sådana samtal uppskattas enligt mig, då känns det som att de är någon som bryr sig. 




Josefin

Hoppas att du kommer få en förklaring sen till varför de inte hörde av sig. Känns som ganska många familjer är sena/ inte hör av sig alls på skype. Ganska otrevligt tycker jag då vi stannar uppe sent i Sverige många gånger för att kunna prata. :/

Svar: Fick ett mail nu ikväll om varför de inte ringde upp igår...
aupairelisabet.blogg.se

Kommentaren skrevs den: 2013-06-13 08:52:52
Din blogg/hemsida: http://josefineaupair.blogg.se/
Louise Johansson - Blivande Au pair i NJ

De har säkert fått något förhinder bara! :) detta har hänt mig med min värdfamilj också och då har det alltid varit anledningar som att nåt med barnen har krånglat, nånting har kommit i vägen eller de har helt enkelt glömt för de varit stressade. De är också människor :) hoppas du får en förklaring och att ni kan ha en ny Skype-dejt!! :) jag håller tummarna.

Svar: Det var precis det som hände... Jag har nu fått ett mail om varför de inte ringde upp. Läs mer i inlägget, Update, 2 - Match #3 - Au Pair in America.
aupairelisabet.blogg.se

Kommentaren skrevs den: 2013-06-13 10:06:35
Din blogg/hemsida: http://louiseaupair.webblogg.se

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?
E-mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Skriv din kommentar här: