Match #24

 
Idag fick jag min tjugofjärde match.
 
Tyvärr så blev match #23 inte som jag hade hoppats på, så idag fick jag en ny matchning.
 
Familjen bor i: Maineville, Ohio.
Familjen: Pappa, Mamma och tre, snart fyra barn.
Barnen: Pojke 9,5 år, Flicka 7 år, Flicka 5 år, bebis, beräknad födsel, 12 april.
 
Den närmaste staden är Cincinnati, Ohio. Det tar 25-35 minuter att åka dit.
 
Det här är inte familjen för mig.
Jag förstår inte varför jag får matchningar med fyra barn, när jag har skrivit på min ansökan att jag vill ta hand om max 3 barn.
Ska ringa till Stockholmskontoret imorgon och ta bort den här matchningen, när jag vet från början att det här är inte familjen för mig.




Susana

Ska du kanske överväga att söka med SI nu också? Jag sökte med båda organisationerna och ärligt talat så gick ansöknings processen mycket snabbare med SI förutom att man måste scanna referenserna. Tänk vad orättvist att familjerna kan ha flera potentiella au pairer åt gången i matchning medan vi bara kan ha en familj åt gången. Men det går att göra något åt detta och i SI kan du ibland ha flera typ 3-4 familjer åt gången som är intresserade av dig. Och på SI kommer endast dem familjer upp på din sida som är intresserade av dig så du slipper slösa tid på att ha matchningar med familjer som inte vill ha dig som med CC. Så kom igen nu och gör en skillnad för nu hoppas jag att du kan komma iväg snart :)

Svar: Jag håller på med min ansökan hos SI nu också...
aupairelisabet.blogg.se

Kommentaren skrevs den: 2013-03-13 20:58:08
Louice

Synd att familjen inte valde dig! Varför du nog får familjer som har en bebis påväg = fyra barn egentligen skulle jag nog gissa är för att bebisen inte räknas som ett barn ännu, om du förstår? När familjerna fyller i sina ansökningar fyller de i hur många barn de har, vilket är tre, men sedan fyller de ÄVEN i om de är gravida och väntar barn. Alltså så behandlas dom som en familj med tre barn, trots att de egentligen är fyra barn. En tanke bara :)

Svar: Det kanske är som du säger, att de räknar barnen som de har nu. Och att de inte räknar de fjärde barnet, även om de är gravida. Jag ska fundera nu hur jag vill ha det i min ansökan, hur många barn jag vill ha som max. Jag har max 3 barn. Och max 4 barn, om barnen är äldre. Men fyra barn, där ett eller två barn är små, det tycker inte jag är äldre barn. Så ska fundera om jag vill ha det kvar. Fyra barn, och alla är över 4,5 år, det skulle jag kunna tänka mig. Men fyra barn, där alla är yngre, det är för mycket för mig.
aupairelisabet.blogg.se

Kommentaren skrevs den: 2013-03-13 21:42:05
Din blogg/hemsida: http://vaknadeuppinorrland.blogg.se

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?
E-mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Skriv din kommentar här: