Match #25

 
Igår fick jag min tjugofemte match.
 
Jag ringde till Stockholmskontoret kl. 17.42 igår kväll och bad om att få släppa match #24, och kl.19.09 fick jag en ny matchning. Så snabbt går det för mig ibland att få en ny matchining. Det är en orsak till att jag får så många matchningar.
 
Familjen bor i: Alexandria, Virginia.
Familjen: Pappa, Mamma och tre barn.
Barnen: Pojke 4,5 år, Pojke 2,5 år, Flicka 7 månader.
 
Den närmaste större staden är Washington DC. Det tar ca 15-30 minuter att åka dit.
30 minuter-1 timme till Baltimore, Maryland. 2,5 timmar till Philadelphia, Pennsylvania.
3,5 timmar till New York City, men tåg.
 
Det står inte alls mycket om den här familjen i deras ansökan, men jag skickade ett meddelande till dem och skrev att jag gärna skulle vilja prata med dem.
Jag hittade även mammans profil på facebook, och skickade ett meddelande till henne även där. Jag kunde också se bilder på barnen på hennes facebook.
Hoppas de hör av sig...




.

Elisabet, varför kontaktar du familjerna på Facebook? Tror att de tycker att de är lite konstigt att du letar upp dem där. Har du skickat ett mejl till henne, vänta på att hon ska svara!

Svar: Det här är den första gången jag kontaktar någon familj på facebook. Eftersom det knappt stod något om familjen i deras ansökan, så kollade jag om de fanns på facebook. Jag kunde då se att mamman var gift och vad hennes man hette, det stod inte i deras ansökan. Jag kunde också se bilder på familjen. Jag var inloggad på facebook samtidigt, annars hade jag nog inte tänkt på det... Jag har inte kollat upp andra familjer tidigare på facebook.
aupairelisabet.blogg.se

Kommentaren skrevs den: 2013-03-16 02:34:02
..

Håller helt med föregående talare. Creep. Stalkervarning liksom...

Kommentaren skrevs den: 2013-03-16 17:21:33
Louice

Alexandria är underbart! Old town är jättefint att strosa runt i, och det finns en del trevliga barer längs King St där. Min favoritbar då jag bodde i VA var en irländsk pub längs King St som heter Murphy's :) Men måste också fråga varför du kontaktar dom på Facebook? Visst ska man väl vara framåt, men du tror inte att de tycker de är lite obehagligt att du letar rätt på dom sådär? Jag skulle tycka det var lite orespekterande för mitt privatliv. Försöker inte kritisera, men kanske kan vara något att tänka på? Hoppas de hör av sig så du får veta mer, för Alexandria är jättefint och det kryllar av au pairer där :)

Svar: Alexandria låter som ett trevligt stad! Som jag svarade på tidigare kommentar, det här är första gången jag kontaktade någon familj på facebook. Kommer nog inte göra det igen... Som jag också skrev, jag hade nog inte tänkt på det om jag inte hade varit inloggad själv just då.
aupairelisabet.blogg.se

Kommentaren skrevs den: 2013-03-16 22:33:33
Din blogg/hemsida: http://vaknadeuppinorrland.blogg.se/
Elin

Fast du har ju skrivit förut att du kollat upp familjer på facebook och skrivit meddelanden till dem där också? Hsr läst din blogg sen du gick in i matchningsprocessen första gången och minns att du skrivit det förut.

Svar: Jag har kanske gjort det tidigare, men det var väldigt länge sen i så fall. Den här gången i matchningsprocessen har jag inte kontaktat någon på facebook innan den här matchen.
aupairelisabet.blogg.se

Kommentaren skrevs den: 2013-03-17 01:06:17
.

Hej igen, ja som Elin säger så har jag också starka minnen av att du tidigare har kontaktat familjer på Facebook. Okej om du kollar upp, det gjorde jag också, men det är nog obehagligt för de att du skriver till dem.

Svar: Som jag svarade i den tidigare kommentaren, så har jag kanske gjort det tidigare, men det var väldigt länge sen i så fall...
aupairelisabet.blogg.se

Kommentaren skrevs den: 2013-03-17 04:25:22
malin

jävla människor som lägger sig i din matchningsprocess, för helvete, är väl du som ska åka till en familj? GOOD for them, om de redan har en familj, vad gör det då om du tar din tid på dig?! är ju ingen annan det stör, förstår inte alla negativa kommentarer!

Svar: Tack för kommentaren!
aupairelisabet.blogg.se

Kommentaren skrevs den: 2013-03-17 19:52:49
Din blogg/hemsida: http://wakoo.blogg.se
.

Svar till Malin: Elisabet har valt att göra det här till en offentlig blogg där man kan kommentera, alltså har vi som läsare rätt att kommentera. Det är inte våran business, men vi har rätt att ha en åsikt. Visst, att skriva "creep" och "stalkervarning" är varken snällt eller nödvändigt men det som jag skrev var för att hjälpa. Många som skriver saker gör det för att Elisabet ska förstå saker i den här situationen, inte för att nödvändigtvis vara taskig. Dessutom tycker jag att det som du skriver till "mig" har en mycket mer negativ ton än det jag skrev till Elisabet. OCH, det är INTE normalt att ha en matchningsperiod på över ett och ett halvt år!!!

Svar: Jag har valt att göra detta till en offentlig blogg. Ni som läser har all rätt att kommentera. Men vissa kommentarer jag får är inte alls så roliga att läsa... Jag vet att det inte är normalt att vara i matchningsprocessen så länge som jag har varit. Det är jag väl medveten om. Det är det ingen som behöver påminna mig om, det vet jag mer än väl redan.
aupairelisabet.blogg.se

Kommentaren skrevs den: 2013-03-18 19:28:14
.

Det förstår jag verkligen, och jag tycker inte att någon har rätt att vara taskig. Men det är skillnad på att vara taskig och att ha en åsikt, vilket jag försökte förmedla. Min sista mening var till Malin som verkade tycka att det inte var konstigt, inte till dig personligen.

Kommentaren skrevs den: 2013-03-19 00:22:50

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?
E-mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Skriv din kommentar här: