Checklista inför amerikanska ambassaden

Imorgon ska jag till amerikanska ambassaden och jag hittade en bra checklista på Josses blogg, som jag fick använda, så tack!
Josse kommer att flytta till DC i juli, så vi kommer bo reliativt nära varandra.
 
Ska dubbelkolla igen så att jag har alla papper med mig. Jag har en pärm där jag har alla papper som jag har samlat på mig från SI och Au Pair in America, och det är en del. Ska ta ur alla jag ska ha med mig imorgon och lägga i en plastficka.
 
Här är min checklista till ambassaden:
 
[X] DS-160 med foto
[X] Pass
[X] Personbevis med alla relationer på engelska
[X] Kontoutdrag
[X] Foto. Det med vit bakgrund som ska vara 5x5cm, och har även med fotot som jag laddade upp på mitt DS-160. Eftersom jag använde olika foton så tar jag med mig båda för säkerhets skull.
[X] Kvitto på att jag betalat till ambassaden, samt ID nr man får när man betalar online
[X] DS-2019
[X] SEVIS kvitto
[X] Placement letter
[X] Bekräftelse på tidsbokning
[X] C5-kuvert
[ ] Fraktsedel från posten som man sätter på kuvertet
 
Ett tips är även att dubbelkolla med ambassadens checklista!
 
En fråga till er som varit på ambassaden, har ni skrivit under eran DS-2019? Och ser ni något dokument jag har glömt?
 
Jag hade skrivit ut en fraktsedel från posten, men den har försvunnit, jag har letat bland papprena, men hittar den inte. Visst ska det kunna gå att fixa om man går in på posten imorgon bitti?
 
Annars ska allting vara fixat nu! Ska bli skönt att kunna bocka av hela visumet och allt fix med det på min checklista sen. Ett steg närmare USA!




Isabelle

Du behöver varken kuvert eller fraktsedel! :) det har de slutat med. :)

Svar: Tack så mycket för svar! :) På den tidigare infon jag fick av SI stod det att man skulle ha det med sig, men fick ny info när ambassadens nya system kom, och då stod det inget om det. Men ville fråga för att vara säker, så tack för att du kommenterade, då slapp jag tänka mer på det :)
aupairelisabet.blogg.se

Kommentaren skrevs den: 2014-04-22 01:15:03
Din blogg/hemsida: http://decibelles.blogg.se

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?
E-mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Skriv din kommentar här: