Det börjar närma sig...

Förlåt för dålig uppdatering den senaste tiden, men det ska bli mera nu, jag lovar...
Anledningen att jag inte har uppdaterat senaste veckan är att jag och pappa åkte till Sälen den 8 april, och kom hem i måndags kväll. Det var skönt att få komma upp till Sälen igen innan jag åker.
 
På vägen hem så stannade vi i Nusnäs och jag köpte en present till mina värdföräldrar och en present till mitt värdbarn. När jag har köpt allting jag har tänkt köpa, så berättar jag mer om det, men ni som känner till Nusnäs vet nog vad jag har köpt?
 
Eftersom klockan har slagit om, och det är den 17 april idag, så är det 14 dagar kvar tills jag ska åka.
Jag tycker tiden har gått så fort, tycker inte det var länge sen jag matchade. Och nu ska jag åka snart.
 
Jag ska till ambassaden den 22 april. Jag funderade på att ändra tiden, för jag tänkte om det var försent med den tiden, men jag mailade till Peter och han skrev till svar att så länge jag hade alla papper med mig till ambassaden så var det okej att ha den tiden.
 
Jag har fått flygtiderna till den 1 maj. Jag kommer att mellanlanda i Oslo. Och jag kommer inte att åka själv, utan det kommer vara en till tjej från Sverige som ska åka samtidigt som mig, och det är bara positivt tycker jag!
 
Jag har beställt nya glasögon, och de ska jag hämta imorgon.
 
Idag var jag till tandregleringen.
 
Idag så köpte jag en resväska. Jag köpte en stor resväska, och en mindre mjuk handbagageväska som man har med sig inne i flyget. Den väskan kan man sätta fast på den stora resväskan, så det blir enklare att bära.
Den mjuka väskan är svart. Har även köpt en rosa adresslapp som jag ska sätta på den stora resväskan.
 
Så här ser den stora resväskan ut:
Har hört att man ska ha en väska som syns bra, och en turkos resväska med en rosa adresslapp, det borde väl synas, eller hur?
 
Jag fick en kommentar om hur jag känner att jag ska åka snart? Om jag håller kontakt med familjen?
Jag kommer att skriva ett längre inlägg om det imorgon...




Josse

Låter bra med väskorna! Och tiden på ambassaden behöver du inte oroa dig för, visumet tar ca 5 arbetsdagar innan man får tillbaka det :)

Svar: Okej, tack för svar. :)
aupairelisabet.blogg.se

Kommentaren skrevs den: 2014-04-17 17:19:44
Din blogg/hemsida: http://josseaupair.blogg.se
Josse

Hej! Jag har svarat på dina frågor i ett inlägg :)

Svar: Tack så mycket! :)
aupairelisabet.blogg.se

Kommentaren skrevs den: 2014-04-18 14:49:53
Din blogg/hemsida: http://josseaupair.blogg.se

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?
E-mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Skriv din kommentar här: