Glad Påsk

Det händer ganska mycket nu innan jag ska åka...
 
I torsdags så hämtade jag mina nya glasögon. Det är lite skillnad mot dem jag har nu, men jag är nöjd med dem.
 
Jag tog även kort till Internationella körkortet, och valde att även köpa till så jag kan ta med samma kort till ambassaden. Jag är mycket mer nöjd med det här kortet än det jag tog tidigare.
Jag ska bara be två stycken skriva under kopian på körkortet, sen ska jag skicka in papprena imorgon.
Kan det vara familj, släkt som skriver under eller ska det helst vara några som man inte är släkt med?
Skickar in det imorgon, och fyller i att jag vill ha expressleverans, det kostar mer, men då är jag säker på att jag får det innan jag åker.
 
Idag så hade vi Påskmiddag här hemma. Jag ville ha en dag då jag bjöd på middag och då släkten kunde träffas innan jag åker, och då båda mina föräldrar var lediga, och det blev idag. Så mormor och morfar, farmor, moster och hennes sambo och min kusin, morbror var här idag. Även två av grannarna tittade förbi en stund.
Jag kommer att träffa dem igen innan jag åker, men det var trevligt att alla samlades och åt lite påskmiddag och fika.
Jag tänkte bjuda på tårta först, och göra den så den såg ut som en amerikansk flagga, men jag hann inte med det. Så det får bli någon annan gång. Jag kommer säkert bjuda hem dem igen innan jag åker, eller åka till dem, då kan jag ha med tårta.
Men jag hade i alla fall något som var amerikanskt inspirerat, och det var Oreo-kex.
 
En del av Påskmiddagen
Till fika blev det kladdkaka och grädde
 
På måndag ska jag troligen med kusin till Leos Lekland i Uppsala. Det ska bli roligt. :)
 
På tisdag ska jag till ambassaden. Några tips?
 
Jag håller även på med en packlista. Är det någon som har någon bra? Vad är det man inte får glömma, viktiga papper? Vad ska man packa?
 
Och en BucketList! Platser man inte får missa när man är i USA? Saker/platser man ska göra, uppleva?
 
Nu blev det många frågor...
 
Hoppas ni har en bra Påsk!




Madeleine

Jag lät mamma och brorsan skriva under! :) de skrev typ : jag intygar här med att.. Blablabla. Funka fint! :)

Svar: Okej, tack.
aupairelisabet.blogg.se

Kommentaren skrevs den: 2014-04-20 04:58:34
Din blogg/hemsida: http://aupairmadeleine.blogg.se
Caroline

Jag har en lång bucket list som inkluderar allt jag vill göra under livet, men väldigt mycket av detta finns i USA :) Du kan kolla i min blogg. Jag har lagt upp listan i fyra delar, den senaste skrev jag i förrgår!

Svar: Tack för tipset. :)
aupairelisabet.blogg.se

Kommentaren skrevs den: 2014-04-20 11:33:38
Din blogg/hemsida: http://carolineinthestates.blogspot.com
Ida

Åh vad roligt att du åker iväg som au pair. Går också i de tankarna, men tänkte då att åka iväg sommaren 2015. Hoppas jag! Jag tycker det är extremt roligt att se att du äntligen hittat en familj som stämmer för dig! Jag matchade mot familjer genom CC förut, men efter att inte ha hittat den rätta familjen valde jag att satsa lite tid och energi på jobbet. Nu tänker jag försöka igen och istället välja SI, är du nöjd med dem?

Kommer följa din resa! Hoppas att allt går bra :D

Svar: Tack för kommentaren! :) Funderar du på att åka så tycker jag absolut att du ska åka! Jag är nöjd med SI och Au Pair in America. Man får den hjälp man behöver, och man kan ringa eller maila och fråga om det är något man undrar. Ansvaret ligger mycket på en själv, att saker blir gjorda, t ex visumansökan, boka tid till ambassaden... men behöver man hjälp så svarar de. Så hittills är jag nöjd med SI. Roligt att du kommer att fortsätta följa min resa! Och hoppas också att du kommer iväg till USA! :)
aupairelisabet.blogg.se

Kommentaren skrevs den: 2014-04-20 17:01:18
Din blogg/hemsida: http://elvstoft.blogg.se
Louice

Tänk även på att du kommer behöva ta amerikanskt körkort i Virginia, fast det kanske du redan visste :) Du får endast köra på ditt internationella i Virginia i 30 dagar. Så var det iallafall då jag bodde där! Att ta körkort där är busenkelt dock

Svar: Tack för kommentaren. :) Det är så nu också, att man måste ta amerikanskt körkort i Virginia. Min värdmamma har berättat det redan.
aupairelisabet.blogg.se

Kommentaren skrevs den: 2014-04-21 12:31:40

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?
E-mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Skriv din kommentar här: