Internationellt körkort

Igår(torsdag) fick jag hem mitt internationella körkort.
 
Jag postade det i tisdags, och fick hem det redan igår. Eftersom det var bara lite över en vecka från det att jag postade det till att jag skulle åka så valde jag express. Det kostar 250 kr extra, men jag ville vara säker på att jag skulle hinna få hem det innan jag skulle åka.
 
Nu väntar jag bara på att jag ska få hem visumet.
 
Nu är det inte mycket kvar att göra innan jag ska åka. Jag håller på med en packlista, men är inte riktigt klar med den än. Försöker komma på vad som är viktigast att ha med sig, och vad det är man behöver ha med sig.
 
Sen ska jag också köpa presenter till värdfamiljen. Några ideér?
Jag har köpt en sak till värdföräldrarna och en sak till mitt värdbarn. Men jag ska köpa något mer.
Jag har funderat på att köpa en bok och Sverige, men jag har hittat olika, vet inte riktigt vilken som är bäst?
Vad har ni köpt till er värdfamilj?




Fanny

Ang bok om Sverige så finns det en jättebra bok om svenska traditioner, på engelska, på Designtorget i Sthlm.
Jag köpte en liknande, också på Designtorget, som mina värdföräldrar tyckte var rolig. Kan vara en ide :)

Svar: Tack för tipset, men tyvärr så har jag inte tid att åka till Stockholm nu, så det får bli att jag hittar något i Uppsala i dagarna.
aupairelisabet.blogg.se

Kommentaren skrevs den: 2014-04-26 16:25:34
Din blogg/hemsida: http://fannysresedagbok.blogg.se/
Anonym

Tar ALLTID med mig godis som Marabou och bilar. Det uppskattar mina amerikanska vänner väldigt mycket, de säger att marabou är den bästa choklad de har ätit, speciellt den med daim. Vet inte om du redan har köpt något sånt till dem redan men annars är det ett tips! :)

Svar: Jag köpte med mig lite godis, plus lite andra saker, och det var väldigt uppskattat.
aupairelisabet.blogg.se

Kommentaren skrevs den: 2014-04-28 01:29:17

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?
E-mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Skriv din kommentar här: