Andra advent

I tisdags så jobbade jag som vanligt.
Efter jobbet blev det gymmet med PTn, och vilken träningsvärk jag fick efteråt. Men det känns ändå bra på ett sätt.
 
I onsdags träffade jag Tereza efter jobbet. Vi åkte till Fair Oaks Mall och började kolla lite efter julklappar.
Först blev det mat på Subway, sen shopping.
Om jag ska skicka hem några julklappar till nära och kära där hemma, så måste jag skicka dem snart.
 
I torsdags var en vanlig jobbdag igen.
På kvällen träffade jag Britt, och vi åkte och fikade på Starbucks.
 
I fredags var den bästa jobbdagen på ett tag, och bebisen hade sina bästa sovstunder på ett bra tag.
Oftast tar det ett tag innan han somnar när det är dags för sovstunder, men i fredags så somnade han bara efter en kort stund. Han somnade faktiskt i min famn när jag vaggade honom för sovstund... Då är det riktigt mysigt att vara au pair till en bebis!
Efter jobbet så åkte jag till Fair Oaks Mall, och kollade lite efter julklappar igen.
 
Igår var första luciadagen.
Den här gången var det på svenska ambassaden, och det var även julmarknad innan.
Det spöregnade hela dagen, så det hjälpte inte direkt med julkänslan. Vilket är noll just nu. Blir nog mer närmre jul.
Vi var ca 25 tjejer den här gången som lussade. För att vara första gången, så gick det riktigt bra!
Och det var fullt med folk på ambassaden.
Efter ambassaden så gick vi till Nick´s Restaurang, och lussade lite där, och vi fick även lite tilltug efteråt.  
 
Idag var det lucia igen!
Och idag var vi vid Augustana Lutheran Church i Washington DC, vilket även är Svenska Kyrkan i DC.
Vi var några färre idag, kanske runt 20, men det gick lika bra ändå!
Det var så fint, och speciellt! Och det är verkligen speciellt att få sjunga i ett luciatåg!
Efter var det kyrkkaffe, och vi fick många kommentarer att det var så fint, och att vi var så duktiga...
 





Vad heter du?:
Kom ihåg mig?
E-mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Skriv din kommentar här: