Jul i USA

Idag är alltså den 25 december, den dagen de firar jul här i USA.
 
Dagen började med skype med min familj och släktingar. Min kusin ville visa allt som hon hade fått i julklapp.
Blev även guidad genom huset och fick se deras julgran och lite annat.
Sen blev det julklappsutdelning på förmiddagen.
Jag fick många bra julklappar... Jag fick örhängen, handkrämer, mössa och halsduk, öronvärmare, dofttvål, anteckningsblock, dofttvål, duschtvål, chokladpraliner, presentkort på ansiktsbehandling, pengar, julgransprydnad - en fjäril där det står, Christmas in America, och mitt namn och år, och biljetter till en NHL-match!
Som sagt, mycket bra saker!
Presenterna jag gav dem var också väldigt uppskattat! Till min värdmammas föräldrar hade jag översatt svenska brev som min värdmammas mammas morfar hade skrivit till det som skulle bli hans fru, min värdmammas mammas mormor. Det var väldigt uppskattat, och betydde väldigt mycket, speciellt för min värdmammas mamma.
Min värdmamma fick en julskiva med Sara Evans, som hon hade önskat sig, och min värdpappa fick en träkavel, även en sak som han hade önskat sig. Han tycker om att vara i köket och laga mat, men äger ingen träkavel, så nu köpte jag en till honom. Han nämnde under Thanksgiving att han önskade att han hade en, så då köpte jag en till honom i julklapp. Och mitt lilla värdbarn fick en svensk bok som mamma hade köpt på IKEA till honom, och hon hade även stickat en tröja till honom i svenska färger, som hon skickade hit. Mycket uppskattat var det!
 
På kvällen blev det middag. Skinka, olika sorters gratänger, och gott bröd.
 
Har även förberett allt inför bussresan imorgon... Bussen som ska ta mig från SF till LA går kl.8.15, så det blir en tidig morgon imorgon.
 
En annorlunda, men bra jul ändå.





Vad heter du?:
Kom ihåg mig?
E-mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Skriv din kommentar här: