Kalifornien...

Jag är just nu i varma och soliga Kalifornien...
Och den femte delstaten jag besöker i USA hittills, om man räknar in Washington DC.
 
Resan hit började tidigt i söndags morse, taxin gick kl.7, så fick gå upp tidigt.
Flyget var en timme försenat, det fick inte lyfta förrän kl.11 istället för 10, på grund av dåligt väder i San Francisco.
Flygresan tog ca 5,5 timmar, och hela resan gick bra, utan några problem. Bebisen sov bara ca 15 minuter under hela resan, men han gnällde knappt något alls, så det gick bättre än förväntat.
Min värdmammas pappa hämtade oss vid flygplatsen, och sen åkte vi hem till deras hus, som ligger ca 1 timme utanför San Francisco.
Under bilresan åkte vi över Golden Gate Bridge, något som jag nu kan checka av på min bucketlist. Kommer att få se den mer under min bussresa och dagarna efter.
När vi kom fram till huset blev det middag, och sen tog vi det mest lugnt efter det långa flygresan.
 
Igår bakade min värdpappa och jag lussekatter.
Jag pratade även med mamma på eftermiddagen på facebook messanger.
De bad mig ta fram några speciella recept på kakor som vi brukar göra hemma i Sverige till julen, och lussekatter var det recept på i den svenska kokboken som han fick av mig när han fyllde år, så det ville de testa att baka.
Degen fick stå lite längre än planerat på grund av att middagen blev klar mitt i alltihop, så de blev inte lika saftiga som vanligt, men för att vara första gången han bakade dem så blev det helt okej ändå. Lite för lite saffran, men alla tyckte det var riktigt goda ändå, så det var bra. Alla är nästan redan uppätna...
Imorgon blir det mer bakning, då ska vi baka hallongrottor och kolasnittar.
Idag åkte vi ner till downtown. Och bebisen fick sin första hårklippning.
Mest som en symbolisk sak att göra, och att min värdmammas föräldrar fick vara med om en ny milstolpe i hans liv.
På kvällen pratade jag med pappa över facebook Messanger. Han jobbar natt, så när han kom hem var det julaftonsmorgon hemma i Sverige, så då passade jag på att ringa till honom.
Det är så varmt och soligt här, idag var det säkert ca 20-25 grader i solen, så har inte någon julkänsla direkt än.
Vi får se imorgon, då är det julafton...
Har precis avslutat ett samtal med mamma. Hon ringde, för hon visste att jag ändå var vaken. Så nu har jag pratat med båda mina föräldrar på julafton, vilket känns bra.





Vad heter du?:
Kom ihåg mig?
E-mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Skriv din kommentar här: