Luciatåg

Denna vecka har det varit något varje kväll, därför har det inte blivit någon uppdatering här på bloggen, men här kommer den...
 
I måndags var en vanlig jobbdag igen.
På kvällen åkte jag till Fair Oaks Mall och handlade julklappar.
 
I tisdags var det lucia igen! Den här gången på svenska ambassaden, och det var Svenska Handelskammaren som hade sin julfest då. Och vi blev bjudna på lite mat efteråt.
Alltid lika roligt med luciatåg! Och vi fick återigen beröm att vi var så duktiga!
I onsdags var en vanlig jobbdag, med lekstunder, promenad, matning, och sovstunder...
På kvällen köpte jag de julklappar som jag inte hann med att göra i måndags, så nu är de flesta köpta.
Först blev det Target, sen Old Navy, och sen Fair Oaks Mall.
 
I torsdags var det lucia igen! Även denna dag på svenska ambassaden, och nu var det Ambassadörens party.
Och nu skulle vi vara finklädda, för efteråt skulle vi bli bjudna på julbord.
Och vilket julbord det var... och så mycket mat! Och gott var det! Äkta svensk julmat!
Det var lax, ägg, bröd, olika ostar, janssons frestelse, köttbullar, prinskorvar, rödbetssallad, julskinka, och annat...
Väldigt bra och trevlig kväll igen!
En artikel om oss och partyt i The Washington Post:
http://www.washingtonpost.com/blogs/reliable-source/wp/2014/12/12/party-diary-a-wintry-mix-at-the-swedish-embassy/?wpmm=AG0003419
Igår jobbade jag som vanligt... och sen på kvällen var det lucia igen!
Så då begav jag mig in till Washington igen för att träffa resten av luciagänget.
Även denna gången på ambassaden, och igår var det Försvarsmakten/Admiralens julfest.
Och finklädd skulle man vara igen, för efter luciatåget blev det julbord igen, och mingel med luciatjejerna och med gästerna som var där.
Väldigt trevlig kväll igen, och återigen var det många som började prata med oss, och sa att vi var så duktiga, och att de tyckte att det var så fint!
Idag är det Luciadagen!
Jag skippade Luciatåget idag, för idag åkte jag till IKEA istället.
Jag ville gärna köpa lite saker till julen, och idag var den dagen som passade bäst, så bestämde mig för att åka dit idag.
Åka till IKEA är lite som att åka hem till viss del, jag gick runt där med ett leende på läpparna, och jag gick och strosade runt i några timmar där. Lunch blev det på restaurangen, och såklart blev det köttbullar och potatismos. Och Daimtårta till efterrätt.
Med mig tillbaka fick jag ett duntäcke(har tröttnat att bara ha lakan och filtar, så köpte mig ett riktigt täcke), och klassiska svenska matvaror, som glögg, pepparkakor, lussekatter, julmust, och Paradisaskar.
Idag fick jag även första julklappen från Sverige, från en av mina närmsta vänner! Tack snälla!
 
Imorgon blir det Luciatåg igen... det sista, vilket känns lite tråkigt faktiskt.





Vad heter du?:
Kom ihåg mig?
E-mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Skriv din kommentar här: