Snart semester...

I söndags var det avslutning med luciagruppen! Vilket var ganska tråkigt, för jag har haft det så roligt under dessa veckor med sångträning och sen alla luciatåg jag har varit med i.
I söndags var alltså sista luciatåget, och den här gången var vi vid en kyrka i Georgetown, Grace Episcopal Church.
Vi uppträdde på kyrktrappan, varför vi inte var inne i kyrkan vet jag inte, men det var bra ändå. Det var ett 50-talet människor som kom dit för att titta, så det var bra. Det var både barn som äldre, och när vi sjöng de engelska sångerna så sjöng de med så gott de kunde, vilket de har gjort under varje luciatåg. :)
Efter luciatåget så blev vi bjudna på middag vid restaurangen Old Glory. Jag år kattfisk, för första gången, efter lite övertalning av Sanne.
Sanne har jag lärt känna nu under luciatiden, och hon bor ca 30 minuter från mig, så det är inte alls så långt.
 
I måndags var en vanlig jobbdag.
På kvällen blev det paketinslagning av julklapparna som jag ska skicka hem till nära och kära. Lite sent kanske, men förhoppningsvis hinner de få paketeten i tid ändå.
Jag åkte till USPS i tron att de skulle vara billiga att skicka paket internationellt, för det trodde min värdmamma att de var. Men de var det inte! De är billiga att skicka paket, men endast inom USA, skicka internationellt skulle bli väldigt dyrt.
Idag fick jag julklapp hemifrån, denna gång av morfar&mormor. Tack snälla!
 
I tisdags var en vanlig jobbdag igen.
Efter jobbet blev det gymmet med PTn.
Sen åkte jag till mitt "vanliga" postkontor, dit jag går varje månad och skickar brev hem till morfar&mormor och farmor, och skickade julklapparna hem till Sverige.
 
I onsdags var en lite annorlunda dag.
Mina jobbtimmar var uppdelade under två pass, men det gjorde mig inget alls. Först 11.30-16.30, sen 18-22.
Jag började kl.11.30, så bara det gjorde dagen bättre. Sen jobbade jag till kl.16.30.
Sen ledig tid en stund, då skrev jag julkort.
Gick sen på mitt andra jobbpass kl.18 igen, då mina värdföräldrar skulle gå på julfest. Men bebisen går och lägger sig vid 18.15-tiden, så det blev inte så jättemycket jobb på kvällen direkt.
När jag lagt bebisen, så gjorde jag risgrynsgröt. För det är ingen riktig jul utan risgrynsgröt... Men i detta land har jag inte hittat något grötris som man vanligtvis har. Men läste på en annan blogg att man kan använda arborisris, så jag testade det.
Och det smakade i stort sett likadant. Och med socker och kanel, blev det riktigt gott!
 
I torsdags så började jag tidigare än vanligt, började redan kl.6.
Min värdpappa var på jobbresa torsdag-fredag, så då får jag börja när min värdmamma åker till jobbet.
Men väcker inte bebisen förrän kl.7, så första timmen behöver jag inte göra något alls.
Jag slutade kl.15, då barnvakten kom och löste av mig.
Efter jobbet åkte jag till Target och letade de sista julklapparna.
Efter det blev det gymmet med PTn.
Och på kvällen åkte jag till Tereza, och var där en stund.
Fick julklapp idag också, denna gången av min moster och hennes familj! Tack så mycket!
 
Igår var en liknande jobbdag som torsdagen.
Efter jobbet åkte jag till Fair Oaks Mall. Under min semestervecka så ska jag spendera många timmar i en buss, så jag ville ha en mp3-spelare att spela musik på, för att inte behöva använda min mobiltelefon.
Hittade en, och till ett ganska bra pris, så det var bra.
 
Idag var jag ledig, men tog ändå hand om bebisen ett tag, för att mina värdföräldrar skulle kunna packa och göra i ordning allt inför resan.
Eftersom jag inte behöver jobba något under tiden i Kalifornien, så tyckte jag att jag kunde ställa upp några timmar för dem idag, även fast jag hade jobbat mina 45 timmar denna vecka redan.
På kvällen blev det att packa, för imorgon bitti åker vi till Kalifornien! Kommer tillbaka den 3 januari.
Idag fick jag ett grönt paket hit, som jag längtat! I det var det julklappar till bebisen, och jag ville gärna få dem innan vi åker, men också julklappar till mig! Tack min underbara familj! Det som är inslaget öppnar jag inte förräns på julafton.
 
Kommer ha datorn med mig, så ska försöka uppdatera så mycket jag kan under resan...





Vad heter du?:
Kom ihåg mig?
E-mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Skriv din kommentar här: