2 månader i USA

Igår var ingen bra jobbdag.
Min värdmamma var hemma och var sjuk, men hon matade bebisen under dagen.
Hon och bebisen hade knappt sovit under natten, och han var trött och gnällig under hela dagen.
Och de nya sovrutinerna som vi har börjat med, blev helt konstiga, eftersom han inte hade sovit så mycket på natten. Men eftersom värdmamman var hemma, så gick dagen ganska okej ändå. Hade någon att prata lite med, och hon tog hand om honom ibland, så då fick jag en paus.
Och igår var första gången som jag var ute och gick med honom i bärselen. Han verkar gilla den, så det gick bra.
 
Idag är det två månader sen jag lämnade Sverige för att åka som au pair till USA.
Jag kopierar meningen som jag skrev efter första månaden:
Dagarna hittills har gått upp och ner, vissa bra dagar och vissa jobbiga dagar, väldigt mycket känslor, nya intryck, och en väldigt skillnad mot Sverige.
Det stämmer fortfarande!
 
Jobbdagen har varit okej. Om man jämför med hur dagen var igår.
Sovstunderna idag gick bättre idag än igår, och vi gick en promenad på förmiddagen idag också.
 
Idag har det varit mycket känslor. Eftersom det är precis två månader sen jag åkte.
Och när jag inser hur länge det är innan jag får se min familj och vänner igen.
Jag har fortfarande hemlängtan. Inte så mycket alla dagar, men det kommer och går.
Men som en person skrev på facebook, som jag har pratat med om det här:
Hemlängtan kommer nog alltid att finns där, det gäller bara att lära sig leva med det.
Och jag lär mig fortfarande...
 
Den här månaden har jag firat Sveriges Nationaldag i USA med tårta, och jag har firat midsommar i Maryland.
Har också varit på The Cheesecake Factory. Ett ställe som jag alltid har velat besöka.
Har även träffat flera au pairer i området.
 
Juni har inte varit den bästa månaden, jag hoppas och tror att Juli kommer att bli bättre!





Vad heter du?:
Kom ihåg mig?
E-mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Skriv din kommentar här: