Panera och körkortsteori

Torsdagen var ännu en dag med fint väder, så då gick jag och bebisen på promenad två gånger.
Som jag har skrivit tidigare, han verkar gilla att vara ute, och det gör jag också, så det är bra.
Efter jobbet gick jag till DMV och frågade om mer information om körkortet, om man behöver göra teoritestet och körningen på samma dag eller inte. Och det behövde man inte.
Så förhoppningsvis ska jag göra teoritestet någon gång nästa vecka om jag hinner.
Welcome To Sweden på kvällen. Bra serie! Och det var häftigt att se en svensk serie på amerikansk tv.
 
Fredagen var en kort jobbdag, 11-16.
Och min värdmamma var hemma, så jag jobbade egentligen inte så mycket av tiden.
På eftermiddagen skrev jag det andra brevet till min farmor som jag ska skicka med några bilder.
Vid middagen så kollade vi på Welcome To Sweden tillsammans. De tyckte att serien verkade bra, så de kommer att fortsätta att titta på den.
 
Igår skrev jag brevet till morfar&mormor. Så nu har jag breven och bilderna klara, så nu kan jag skicka dem på måndag.
På eftermiddagen gick jag till Panera och köpte fika, och pluggade körkortsteori. Om jag ska klara teoritestet, så måste jag plugga en del.
Pratade även med en kompis hemifrån Sverige. Alltid roligt!
 
Idag blev det Panera och körkortsteori igen på dagen.
På eftermiddagen följde jag med min värdfamilj till Bed, Bath&Beyond, och köpte lite saker till mitt rum.
För de vill att jag ska göra det mer personligt, och mera mitt eget, och de vill att jag ska trivas.
Senare på eftermiddagen skypade jag med min familj! Alltid roligt att prata med dem, och höra hur de har det!




victoria

Du verkar ha en sån himla fin värdfamilj! Kommer du bra överens med dem? Har ni mycket gemensamt? Är det lätt att prata om allt möjligt med dem eller pratar ni mest jobb?

Svar: Ja, det är väldigt snälla och trevliga, och de vill att jag ska ha det bra. Jag kommer bra överens med dem. Vi har en del gemensamt, och vi kan prata om lite allt möjligt. TV-serier, de gillar att titta på tv lika mycket som jag!, musik, bebisens utveckling, maträtter, språk, skillnader mellan Sverige och USA... Lite allt möjligt alltså. Är du också au pair?
aupairelisabet.blogg.se

Kommentaren skrevs den: 2014-07-14 17:42:06
victoria

Det låter bra! Jag var au pair i Seattle ett år och sedan förlängde jag och flyttade till New York i ett år, nu har jag varit hemma i ca 5 månader.. För mig var det viktigt att jag kunde prata med värdföräldrarna för att känna mig mer som en i gänget :)

Svar: Så du har också varit au pair? Vad roligt! Eftersom du förlängde, så förmodar jag att du trivdes i USA? Hur gamla var dina värdbarn?
aupairelisabet.blogg.se

Kommentaren skrevs den: 2014-07-25 10:29:04

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?
E-mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Skriv din kommentar här: