Snart NYC...

Torsdagen såg ut ungefär som de tidigare dagarna i veckan.
Fint väder, så det blev två promenader även idag.
På kvällen mötte jag upp Johanna och Desirée vid Fairfax Towne Center, och det blev middag på Five Guys(hamburgare), och Frozen Yoghurt.
 
Idag hittade jag en bra sida om man vill plugga körkortsteori för att ta körkort i Virginia.
Frågorna på DMVs hemsida tycker jag är för enkla, och jag tycker inte de täcker alla områden som man måste veta. Så nu hittade jag en annan bra sida på internet. Önskar bara att jag hade hittat den lite tidigare.
 
Här är länken för den som är intresserad:
http://driving-tests.org/virginia/
 
Fredagen var en av de bättre jobbdagarna på ett tag.
Bebisen var glad hela dagen, och jag tyckte jobbtimmarna gick relativt snabbt.
Påklädnad och mat på morgonen, promenad, lekstund, sovstund för bebisen - frukost och körkortsteori för mig, mat och lekstund, promenad, sovstund igen, plockade i och ur diskmaskinen, sen slutade jag...
Så ser mina dagar ut ungefär ut varje dag.
Middag med värdföräldrarna på kvällen, och Welcome To Sweden på tv! Även fast jag hade sett det kvällen innan, så ser jag det gärna igen.
 
Igår gick jag till Fair Oaks Mall, och det var tänkt att jag skulle göra teoritestet, men det var över en timmes kö, så jag bestämde mig för att gå dit en annan dag istället. Orkade inte stå i kö i en timme bara för att få komma in.
Har jag väntat så här länge så kan jag vänta några dagar till.
På eftermiddagen klippte jag mig. Det blev ca 5 cm kortare, och ljusa slingor.
Senare på eftermiddagen skypade jag med familjen!
Middag med värdföräldrarna och några av deras vänner på kvällen.
 
Idag har jag jobbat igen. Inte vanligt att jag jobbar en helgdag, men fick göra det idag, för mina värdföräldrar skulle på baseball.
Egentligen blir det en jobbdag för mycket, och för många jobbtimmar under en vecka, men eftersom vi snart ska åka till NYC i fem dagar, och jag behöver inte jobba en enda timme under den tiden, så tycker jag inte att det gör så mycket att jag får jobba en extra dag den här veckan.
Idag pratade jag med pappa över Messanger! Så glad att han vill lära sig använda det enbart för min skull!
 
Ni som bor/har varit i NYC(Manhattan). Vad får jag inte missa?




Lina

Du får absolut inte missa 9/11 memorial. Det är så himla fint! Central Park är självklart också ett måste. Frihetsgudinnan är nog också rätt häftigt, dock fick man inte åka ut till henne när jag var i New York pga att de höll på att reparera efter stormen Sandy orsakat. Detta var dock förra sommaren. Jag åkte på en båt runt hela Manhattan i stället vilket var väldigt roligt då man fick se vilken skillnad det är på norra Manhattan och södra Manhattan. Det finns massa roliga saker att se och göra i New York. Du kommer att få fantastiska dagar!

Svar: Tack så mycket för kommentaren!
9/11 Memorial vet jag att vi ska till en dag, och se Broadwayshow en annan dag. Sen får vi se vad jag gör... tack för alla bra tips!
aupairelisabet.blogg.se

Kommentaren skrevs den: 2014-07-21 22:37:56
Din blogg/hemsida: http://linaaupair.webblogg.se
Emma

Top of the rock är fantastiskt! Central Park likaså, om du gillar tv-serien Vänner skulle jag säga att du nog skulle tycka det var coolt att se Vänner-byggnaden :) Att gå på Brooklyn-bron är också häftigt! Det finns mycket att göra och se i New York ;)

Svar: Tack så mycket för kommentaren, och alla bra tips! :)
aupairelisabet.blogg.se

Kommentaren skrevs den: 2014-07-22 09:53:50
Din blogg/hemsida: http://www.nattstad.se/emmaupair

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?
E-mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Skriv din kommentar här: