Speciell dag

Igår var verkligen en speciell dag.
Och det hela slutade med att jag fick träffa Fairfax brandmän för första gången. Men det var väldigt trevliga.
Kan börja med att säga att det brann ingenstans eller ingen blev skadad, så allt är okej nu.
Det hela började med att jag tog ut barnvagnen för promenad, och dörren går i baklås. Och jag kan inte komma in.
De har ett speciellt lås, med alarm och man kan låsa utan nyckel.
Och telefonen är inne, så jag kan inte ringa till mina värdföräldrar heller.
Gick runt huset och kände på alla dörrar och fönster, men allt var låst. Kom på att de nämnde första dagen att de har en extra nyckel som man kan öppna dörren med, men de visade aldrig var den var. Jag kollade under stenar och annat, men hittade ingen nyckel.
Så fick gå till grannen och be om hjälp.
De hade tyvärr inte numret till mina värdföräldrar heller, och jag kan det inte utantill.
Så det enda alternativet var att ringa 911.
Brandstationen och Polisstationen ligger inom fem minuter från där jag bor, så det tog bara några minuter för dem att komma till huset.
Fyra brandmän kom till huset. Och de frågade om jag var okej. Och det var jag väl, förutom det att jag hade låst mig ute.
De gick runt och kollade lite, och diskuterade vad som skulle vara det bästa sättet att komma in i huset.
Och som tur var gick inget sönder. Utan en av brandmännen kunde öppna ett av mina fönster till mitt rum. Jag hade låst dem, men tydligen så var ett av låsen inte helt låst, så med lite handkraft så kunde han öppna fönstret och ta sig in i huset. Och öppna dörren från insidan.
Så allt slutade bra till slut, men hade lite smått panik där ett tag hur jag skulle göra.
Berättade för mina värdföräldrar på kvällen om vad som hade hänt, och de sa båda att jag hanterade situationen bra, och gjorde precis som de ville att jag skulle göra om det skulle hända. Så det var skönt att höra.
Nu vet jag också var extranyckeln är, så om det händer igen, så kan jag öppna dörren, och inte behöver ringa till Brandkåren. Även om de var trevliga, så vill jag gärna undvika att ringa dem igen.
Så en väldigt speciell dag var det, och en dag som jag kommer att minnas ett bra tag framöver.
 
Idag har varit en relativt lugn dag, om man jämför med gårdagen.
Den effektiva jobbtiden var kanske ca 2 timmar. Jobbade 9.30-15. Och av de timmarna så sov han fyra timmar.
Så inte en allt för ansträngande dag. Önskar att alla dagar var så här... Skönt faktiskt, efter gårdagen.
Det var meningen att jag skulle göra teoritestet idag, så fick sluta tidigare idag just för det. Åkte dit, och stod i kö i över en halvtimme, för att komma fram till receptionen, och få reda på att jag hade glömt ett papper.
Så det blev inget test idag, utan fick åka tillbaka istället. Planen är att göra det nästa vecka någon dag.
Idag körde jag bil själv i USA för första gången. Det gick ganska bra. Det var inte så mycket trafik, så det gick helt okej.
 
Imorgon är det USAs Nationaldag! Och det kommer jag att fira på olika sätt... Skriver mer om det imorgon eller på lördag.





Vad heter du?:
Kom ihåg mig?
E-mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Skriv din kommentar här: