To Do List

Hittade en jätte bra "Att göra - lista" på Jennys au pair blogg, och hon var snäll och lånade ut den till mig. Tack!
Jag har gjort om den lite, och gjort den mer anpassad för mig.
 
Jag kommer att bocka av mer och mer ju längre fram jag kommer i mina förberedelser.
 
Ansökan:
[x] Göra klart ansökan
[x] Intervju 10/5
[x] Skicka efter Polisregisterutdrag
[x] Göra och lägga upp en au pair video
[x] Matchningsprocessen
[x] Tacka ja till en värdfamilj
 
Boka tider:
[ ] Boka tid hos Amerikanska Ambassaden
[x] Boka tid för hälsoundersökning
 
Beställa/fixa:
[ ] Skicka efter Internationellt körkort (två veckor innan avresa)
[/] Fixa foton till Visum och Internationellt körkort
 
Köpa:
[ ] Presenter till värdfamiljen
[ ] Adapter
[ ] Förlängningssladd med flera uttag
[ ] Ny kalender från personligalmanacka.se
 
Att ha med till Amerikanska Ambassaden:
[x] DS-160 Confirmation page
[x] DS-2019 och SEVIS
[x] Pass
[ ] Kuvert med skicka direkt-fraktsedel på 
[ ] Kvitto på betald visumavgift
[x] Personbevis 120 - alla relationer
[ ] Proof of funds/ Kontoutdrag
[ ] Bekräftelse av tidsbokning
[ ] Extra framkallat foto
 
Övrigt innan avresa:
[ ] Betala allt
[ ] Ta kopior på pass, visum, alla viktiga papper m.m.
[ ] Fixa fullmakt
[x] Kolla vilka vaccinationer jag fått tidigare
[x] Göra hälsoundersökning
[x] Göra tbc-test
[/] Boka tid/besöka tandläkaren 18 och 25 mars
[/] Boka tid/besöka tandregleringen 1 april
[ ] Beställa nya glasögon
[ ] Besöka Amerikanska Ambassaden
[ ] Få tillbaka pass
[ ] Få hem visum
[ ] Få hem internationellt körkort
[ ] Skriva en Bucket List
[/] Göra online träningen
[ ] Få flyginformation
[ ] Skriva ut flygbiljetterna
[ ] Växla dollar
[ ] Städa och rensa garderob + rummet
[ ] Hejdåparty
[ ] Packa
[ ] Säga hejdå
[ ] Åka




emelie

Hej! Jag har frågestund på min blogg ifall du undrar något över första tiden i USA :)

Svar: Tack för tipset. Jag har ställt några frågor på din blogg.
aupairelisabet.blogg.se

Kommentaren skrevs den: 2014-04-01 00:57:40
Din blogg/hemsida: http://emelindbergaupair.blogg.se
Anonym

Hur gar det med allt? Jag ar nyfiken :) Hoppas alla forberedelser gar jattebra. Bara nagra veckor nu!!! :) Lycka till!

Svar: Har precis gjort ett nytt inlägg om hur det har gått med visumansökan, betalning och ambassadbesök. Tack! Fyra veckor imorgon åker jag!
aupairelisabet.blogg.se

Kommentaren skrevs den: 2014-04-02 14:14:42
Thelia

Hej!
Jag hoppas att det är okej att jag lånar den här checklistan av dig? Jag ska åka om 20 dagar och älskar alla sorters listor som jag kan checka av på, haha.
Ha det bra!

Svar: Hej!
Självklart kan du låna den. Jag lånade den själv också från en annan au pair från början. Vad roligt att du också ska åka som au pair! Var ska du bo?
aupairelisabet.blogg.se

Kommentaren skrevs den: 2014-07-08 09:18:04
Din blogg/hemsida: http://theliaontour.blogg.se

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?
E-mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Skriv din kommentar här: