Visumansökan online

I tisdags kväll blev jag klar med min visumansökan online.
 
Jag började med min visumansökan i måndags förra veckan, och det stod i papprena att man gärna skulle spara sidorna regelbundet, så man kunde logga ut och fortsätta med ansökan senare.
Jag gjorde första sidan i ansökan, och sen sparade jag. Sen ville det inte fungera. För att logga in igen så behöver man sitt application ID som man får när man startar sin ansökan, sen ska man skriva de fem första bokstäverna i sitt efternamn och sitt födelseår, jag provade med 1990 och 90, men inget vill fungera.
 
Så i tisdags gjorde jag om ansökan. Och bestämde mig för att inte spara något utan göra hela ansökan på en gång. Och då gick det bra.
Så nu är den delen klar, nu ska jag bara boka in en tid på ambassaden.
Ni som har varit på ambassaden eller ska dit, hur länge tog det för er innan ni fick en tid?
 
Tack Isabelle för hjälpen!
 
I tisdags var jag också och tog kortet som man ska ha med sig till ambassaden. Det kortet som ska vara 5x5cm, och med vit bakgrund.
Ska man ha med sig kortet också som han har i sin visumansökan? Ska det vara i färg, storlek? Det står att man ska med sig det kortet också, men jag hittar inte om det ska vara i färg och vilken storlek det ska vara.
 
Skickade även efter Personbevis 120 - alla relationer, på engelska i måndags. Och jag fick hem det i brevlådan igår. Så nu är det en sak mindre jag måste fixa innan ambassadbesöket.
 
Idag är det exakt 6 veckor innan jag ska åka. 42 dagar! Ju färre och färre dagar det blir, ju mer och mer verkliget blir det att jag faktiskt ska åka snart.




Johanna

Jag fixade min visumansökan veckan efter jag hade matchat, och kunde därför välja väldigt fritt med tider, så jag tog en tid i oktober, och jag åkte iväg i januari. Jag knäppte mitt foto i en fotobutik, och då skickade de en kopia till min mail också, så jag använde samma foto i ansökan online. Sen hade jag bara med mig fotot som jag tog i butiken. Och det var inga problem med det på ambassaden! :)

Svar: Jag har två olika foton, ett på visumansökan online, och sen det som ska vara 5x5 cm. Det är okej att ha olika bilder, så länge man tar med sig båda fotona till ambassaden.
aupairelisabet.blogg.se

Kommentaren skrevs den: 2014-03-21 15:23:48
Johanna

Jag skrev bara hur jag gjorde! :) vet många som gjorde som mig, och jag vet många som gjorde som dig med fotot! :) kul att du ska åka snart. Tiden kommer gå så fort fram tills det är dags att åka! Jag förstod inte hur tiden gick så snabbt. Ena dagen så var det över åttio dagar kvar, och i nästa sekund så var det bara tio. Hoppas att allt går bra för dig! :) kram

Svar: Jag håller med dig, tiden går väldigt fort. Förberedelserna går bra, det är en del att göra bara innan jag får åka.
aupairelisabet.blogg.se

Kommentaren skrevs den: 2014-04-03 03:39:03

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?
E-mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Skriv din kommentar här: