Columbus Day

I måndags var jag ledig, för det var Columbus Day här i USA. Columbus Day är en federal helgdag för att hedra Christopher Columbus, personen som upptäckte Amerika.
Tog sovmorgon, och sen åkte jag till Fair Lakes Shopping Center, där det finns ganska många butiker.
Gick först till Target och kollade runt ett tag, sen gick jag till DSW och Payless, som är olika skoaffärer.
Jag behöver verkligen nya skor, för nu börjar hösten komma till Fairfax och det regnar en del, så behöver något annat än bara sommarskor. Hittade tyvärr inga skor den här gången, i alla fall inte i den prisklassen som jag är villig att betala. Åker kanske tillbaka igen någon dag för att se om de har fått in några nyheter.
 
I tisdags så blev det gymmet igen, efter jobbet.
Det kostade en del, men jag är glad att jag köpte lektioner med en PT. På det sättet så får jag lära mig hur allting fungerar, och jag har någon som pushar mig, och som får mig att göra det där lilla extra i träningen.
Jag skypade även med en kompis från Sverige när bebisen hade sin första sovstund. Alltid lika roligt!
 
Igår regnade det nästan hela dagen, så jag var inte ut ur huset på hela dagen. Att inte änns kunna gå ut på promenad, det är tråkigt. Och gå ut och gå i regnet är ju inte roligt direkt.
Jag började även på mitt projekt till kursen jag läser. Jag ska skriva om våldet inom Amishkulturen.
 
Idag så var det finare väder, så bebisen och jag tog en promenad efter lunchen.
Och på kvällen blev det läxor igen... Inte så roligt direkt, men får se fram emot resan till Philadelphia om fyra helger.




Daniella 🌙

Fast det bodde ju redan folk där när han "upptäckte" det haha, och vikingarna hade redan varit där? Vad knäppt <3

Kommentaren skrevs den: 2014-10-17 08:55:04
Din blogg/hemsida: http://vapenbroder.blogg.se/

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?
E-mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Skriv din kommentar här: