Baseball

Igår jobbade jag, men började inte förrän kl. 13.30, så kunde ändå få sovmorgon.
Mina värdföräldrar var på baseball, så därför fick jag jobba. Och min värdmamma spelade nationalsången på matchen.
Enligt schemat skulle jag jobba till ca kl. 22, när matchen var slut. Men min värdmamma ville gärna komma hem innan bebisen gick och la sig, så de kom hem redan kl. 18. Så fick sluta då redan.
 
Idag har jag varit på Baseball!
 
Mina värdföräldrar hade biljetter, så jag fick dem om jag ville ha dem.
Jenny ville också gå, så hon kom och hämtade hem, sen åkte vi till Vienna Metro, och tog sen metron till baseballstadion i DC.
Det var varmt och strålande solsken, men vi hade riktigt bra platser, och satt i skuggan, så det gjorde inget.
Matchen höll på i ca 3 timmar, med pauser.
Nationals spelade mot Phillies, och Nationals vann 3-2.
Nu har jag varit på en amerikansk fotbollmatch och en baseballmatch. Nu fattas bara ishockeymatch, men det får bli i vinter! Ännu en sak att se fram emot!




Angelica

Vad spännande, har alltid velat se en baseballmatch det får skrivas in i bucketlist!

Svar: Det tycker jag du ska göra! Det är en klassisk amerikansk sport, och det var något som jag också ville se någon gång innan jag åkte tillbaka till Sverige. Och nu har jag gjort det! Nu är det bara NHL-match kvar som jag vill gå på, och det blir i vinter!
aupairelisabet.blogg.se

Kommentaren skrevs den: 2014-09-08 09:45:27
Din blogg/hemsida: http://angelicalinneakvist.blogg.se/

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?
E-mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Skriv din kommentar här: