Dolphin Tale 2

I måndags var en normal jobbdag, och bebisen var ganska glad och lugn hela dagen.
 
I tisdags gick jag till parken med bebisen för första gången. Och han verkar gilla det tror jag. Han grät inte i alla fall, så det är bra. Han åkte ruschkana, men såklart så höll jag i honom hela tiden. Och vi gungade, och det verkade han gilla.
På kvällen träffade jag Britt, från Tyskland, och vi åkte först till Target, och sen till Fair Lakes Center gick runt lite, och efter det blev det frozen yoghurt.
 
I onsdags kom Desirée över en stund medans jag jobbade. Det är alltid trevligt med lite sällskap under dagen.
Vi gick till Starbucks och fikade, och sen lekstund med bebisen.
Jag får ha kompisar över medans jag jobbar, så länge jag säger till innan. Och det är snällt av mina värdföräldrar tycker jag. Jag vet att en del au pairer inte får ha kompisar över i huset när det jobbar, så det känns bra att jag får ha det.
Efter jobbet åkte jag till Tereza, från Tjeckien, som också bor i Fairfax. Vi fikade lite, och gick en promenad.
Hon tar också hand om en bebis, så vi kan även prata om jobb, och hur dagarna är. Hennes bebis är fyra månader, så allt hon går igenom med bebisen nu har jag redan gått igen om.
 
Idag gick jag på bio efter jag hade slutat.
Jag såg Dolphin Tale 2! Jag gillade den verkligen!
Jag har sett första filmen flera gånger, och jag har den hemma, så jag ville se den andra filmen också.
Filmerna är baserade på verkliga händelser, och handlar om jobbet de gör på Clearwater Marine Aquarium i Florida.
De handlar mest om delfinen Winter i första filmen, och om Winter och delfinen Hope i andra filmen.
Jag tycker de är bra och fina filmer. Riktigt feel-good filmer!





Vad heter du?:
Kom ihåg mig?
E-mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Skriv din kommentar här: