Zoo i DC

Fredagen var en vanlig jobbdag.
När bebisen hade sin andra sovstund för dagen så bakade jag en kladdkaka. Bakpulvret är inte lika här i USA som hemma i Sverige, så den blev inte riktigt som den brukar bli när jag gör den hemma, men smaken var i stort detsamma ändå.
På eftermiddagen så kom min värdmammas pappa hit och hälsade på, och stannade till tidig söndag morgon.
Bjöd på kladdkaka och grädde till efterrätt, och det var väldigt uppskattat, och de tyckte det var riktigt gott.
 
Igår gjorde jag inte så mycket alls.
Gick till Bed, Bath&Beyond och köpte lite saker till mitt rum. Har även fått två hyllor uppsatt i rummet, så nu kan jag dekorera lite mer.
Min värdmammas pappa och jag kollade lite på datorn, och planerade lite för resan de ska göra till Sverige nästa sommar.
Pratade även med pappa över Messanger!
 
Idag var jag och Tereza till Smithsonian´s National Zoo i DC.
Hämtade upp henne vid ca kl.9, och sen åkte vi till Vienna Metro, och sen vidare med metro därifrån till Zoo.
Det var en riktigt fin dag för att gå på Zoo, det var ganska varmt, men klart bättre än regn.
Får ta vara på de sommardagarna som är kvar innan det blir höst här i Fairfax med. Den värsta luftfuktigheten är borta nu, och luften känns friskare nu än i somras, så det känns bra.
Vi gick runt där i nästan fyra timmar, och sen blev det glass på McDonalds innan vi tog metron tillbaka till Vienna.
 
Den kommande veckan är den stora premiärveckan på TV för nya och återkommande serier! Då börjar hösttablån, och alla serier börjar igen! Jag har flera serier som jag vill se, som t ex Chicago Fire, Chicago PD, Grey´s Anatomy, Hell´s Kitchen!
Men min värdfamilj har en DVR, så det spelas in varje vecka, så jag kan se det när jag vill!




Anonym

Men man har ju inte ens bakpulver i kladdkaka..?

Svar: En del recept har inte bakpulver, och en del har bakpulver. Och det receptet jag gjorde efter den här gången hade bakpulver. Men bara ett kryddmått, så det är inte mycket.
aupairelisabet.blogg.se

Kommentaren skrevs den: 2014-09-26 18:57:15

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?
E-mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Skriv din kommentar här: