Global Citizen 2015 Earth Day

I söndags så var jag till djurhemmet och gick ut med två olika hundar. Det var fint väder, så det var härligt att få komma ut på en promenad, och med lite sällskap också.
 
I måndags var det fint väder, så då gick jag på en promenad med bebisen på förmiddagen.
Efter jobbet blev det brevskrivning till farmor och morfar&mormor igen.
 
I tisdags var det Free Cone Day vid alla Ben&Jerrys, så efter kvällsmaten åkte jag till Fairfax Corner och ställde mig i kö, för gratis glass. Fick stå i kö i 40 minuter, men det var helt okej ändå. Provade smaken Salted Caramel, och den var riktigt god!
I onsdags var ännu en fin dag så då gick vi till parken på förmiddagen. Han gillar verkligen att gunga. Varje gång jag sätter honom i gungan, och ger honom lite fart, så börjar han att skratta.
 
I torsdags blev det gymmet med PTn efter jobbet.
 
I fredags så gick vi till parken igen på förmiddagen. Lika härligt varje gång. Det är verkligen skönt att våren har kommit hit nu, så att man kan vara ute mer. Har inget emot vintern, men har nog aldrig längtat efter våren så mycket som jag har gjort under denna vintern.
Efter jobbet hämtade jag upp Tereza och vi åkte till Potomac Mills, ett shoppingcenter som ligger nära IKEA Woodbridge, för middag och lite shopping. Efterrätt blev det på The Cheesecake Factory innan vi åkte tillbaka. Denna gång valde jag Caramel Pecan Turtle Cheesecake, och den var riktigt god!
Igår var det Global Citizen 2015 Earth Day i DC. En dag som handlar om jorden och klimatförändringar, men också en gratis konsert, med många kända artister!
Träffade Ying vid metro center, sen gick vi ner mot National Mall där konserten var. Det var fint väder, och väldigt mycket folk där. Vi satte oss i skuggan, och kunde se scenen på långt håll, men såg inte artiserna som uppträdde så bra, men vi hörde bra, så det var något i alla fall. Under tiden vi satt där så lyssnade vi på när Fall Out Boy och Usher uppträdde.
Efter en bra stund, så gick vi vidare och utforskade DC lite. Vi gick förbi Vita Huset, och sen åt vid mat vid Hard Rock Cafe. Gott var det!
En bra och trevlig lördag!
Idag har jag bokad hotell i Elizabeth, NJ, för natten innan min resa till Niagara Fallen börjar. Så nu är det klart, nu ska jag bara köpa biljetter för shuttle från New York Penn Station till Newark Airport. Och skriva ut alla papper, sen är allt klart för semestern! 6 dagar kvar...
Snart ska jag även iväg på au pair möte till en av min au pair grupps LCC.





Vad heter du?:
Kom ihåg mig?
E-mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Skriv din kommentar här: