Påsk i USA

Hoppas ni alla har haft en bra påsk, det har jag haft i alla fall.
 
I lördags skypade jag med familjen! De hade påskmiddag, och farmor och morfar&mormor var där, så fick prata med dem också! Det var så roligt att få se och prata med dem igen!
På förmiddagen så färgade jag och min värdmamma ägg. Det är något som hon gör varje påsk, och hon frågade om jag ville hjälpa till, och det ville jag såklart.
På eftermiddagen så åkte jag till Petco och PetSmart för att leta efter hundkoppel som jag kan ha när jag går ut med hundarna på djurhemmet.
Igår så var jag till kyrkan med min värdmamma och bebisen. Först bjöd de på frukost i församlingshemmet, sen blev det gudstjänst. Min värdmamma spelade även tvärflöjt under gudstjänsten. Träffade även prästen, och han berättade att han hade pluggat svenska på universitetet och han hade även varit till Sverige flera gånger.
Skypade med en kompis i 1,5 timme, och pratade även med familjen i nästan 1 timme. Alltid lika trevligt!
På kvällen gjorde jag påskmiddag, kokt potatis, lax med philadelphiatäcke, ägghalvor, och laxröra. Och till efterrätt blev det dalkaka/silviakaka med strössel. Det var väldigt uppskattat!
"Påskharen" hade även varit på besök under natten till söndagen, och detta lämnade han till mig.
Idag har varit en bra jobbdag. Det var väldigt fint väder, så vi var ute en stund på förmiddagen.
Jag började redan kl.6 eftersom min värdpappa skulle komma hem efter att min värdmamma åkte, så då fick jag börja tidigt. Men det gör inget, för det betydde att jag slutade redan strax efter kl. 15. Så om man räknar bort tiden som bebisen sov idag, så blev min effektiva jobbtid idag ca 4 timmar. Det kan man inte klaga på.
Efter jobbet gick jag till Fair Oaks Mall och till DMV och förnyade mitt körkort. Väntetiden var nästan 2 timmar, så det var inte så roligt, men nu är det fixat, så nu får jag köra bil till 30 oktober.
Hemma är det Annandag Påsk idag, vilket är en röd dag i Sverige och i Europa, men det har de inte här. Här i USA är det en vanlig vardag. Min värdmamma visste inte änns att det fanns något som hette så, förrän jag berättade om det. Här kallas det Easter Monday, men det är inget som man får ledigt för.
Fick påskkort av morfar&mormor idag, och även paket från familjen! Tack snälla!
 




Ida

Åh vad mysigt det såg ut med de färgade äggen. Känns som en trevlig påsktradition.

Svar: Ja, det var riktigt trevligt och roligt att göra. Har inte färgat ägg på många år hemma.
aupairelisabet.blogg.se

Kommentaren skrevs den: 2015-04-07 05:22:20
Din blogg/hemsida: http://nouw.com/elvstoft

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?
E-mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Skriv din kommentar här: