Överraskad!

Igår var en vanlig jobbdag, och jag mötte upp Tereza och E för playdate på förmiddagen.
Men kvällen var verkligen speciell!
Igår var det då dags för överrasknigen som mina värdföräldrar hade planerat för mig och några av mina kompisar här. Det enda jag visste från början var att jag skulle ha bekväma skor, och inte för urringad tröja.
När jag hade slutat så sa de åt mig att jag skulle hålla mig i rummet, så att de kunde plocka ihop lite saker som de skulle ha med, och så att jag inte skulle lista ut vad överrasknigen var...
När Tereza och hennes pojkvän kom hit, så gick jag och min värdmamma ut och mötte dem, och jag fick öppna paketet från mina värdföräldrar.
Och fick då reda på överraskningen... En personlig matlagningskurs med kocken Matt Finnarelli!
Det stämde att de hade plockat ihop saker, men inte för att vi skulle ha med oss det, utan för att vi skulle få bättre plats i köket. Och bekväma skor och inte för urringad tröja, för att vi skulle stå och laga mat. (och lura oss lite...)
De hade alltså hyrt in kocken Matt Finnarelli för en kväll, och han skulle hjälpa oss att laga middag.
Vi lagade Waldorf sallad till förrätt, Potatismos, Friterad Kyckling och Hush Pippies till varmrätt, och Äppelpaj till efterrätt.
Det var så roligt, maten blev riktigt god, och han trevlig, och kom med bra tips. Och jag blev riktigt överraskad!
Hade aldrig kunnat gissa på detta!
 





Vad heter du?:
Kom ihåg mig?
E-mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Skriv din kommentar här: