Spelat minigolf

Här kommer en uppdatering om vad jag har haft för mig i veckan som varit... Hade planerat att uppdatera igår, men jag var så trött, så jag somnade tidigt. Men här är den i alla fall.
 
Förra lördagen åka jag till Terezas nya hem. Hon valde att förlänga ett år, men hon ville byta värdfamilj, så nu bor hon i Haymarket, VA, istället. Men det är bara ca 20 minuter bort, så vi kan fortfarande ses ganska ofta ändå.
Vi spenderade först ett tag vid deras pool, och efter lite bad och sol, så åkte vi och åt mat på China East.
Maten var faktiskt helt okej, men servitrisen/föreståndaren var så otrevlig när vi skulle betala och gå, så kommer inte att gå tillbaka dit igen. Vi spelade även bingo en stund, innan jag åkte hem, för att säga hej då till morföräldrarna.
På vägen hem så stannade jag och köpte en Sverige-resebok, som jag gav till dem när jag kom tillbaka. De har pratat om att åka till Sverige sen jag kom hit, så tyckte att den passade bra. Det var väldigt uppskattat, och de blev väldigt glada. Fick även reda på av morfarn att de ska åka till Sverige i sommar. Alla övriga i familjen ska planera allting, och köpa flygbiljetter m.m., och så ska de ge mormorn det som julklapp, så hon vet inget än. Så jag kommer att träffa dem i sommar igen!
 
I söndags så kom Olina hit efter sin kurs, och sen så åkte vi till Manassas och spelade minigolf. Har inte spelat på många år, men det är ganska roligt. Så när Olina kom med den idén att vi kunde åka och spela minigolf, så ville jag såklart följa med. Och roligt hade vi, och för några som inte hade spelat på några år, så gick bättre än förväntat faktiskt.
Vi avslutade kvällen med middag på Panera.
 
I måndags var en vanlig jobbdag igen, bara jag och S. På förmiddagen så åkte vi till Giant, och köpte frukost för veckan.
Och på kvällen blev det gymmet och zumba som vanligt.
 
I tisdags så tog jag och S en promenad till Fairfax Towne Center på förmiddagen, och gick till Jo Ann och hämtade saxar som min värdmamma hade lämnat in tidigare i veckan.
 
I onsdags blev det en promenad till Safeway för mig och S på förmiddagen.
När S hade sovstund så skypade jag med en au pair som min värdfamilj pratar med, och funderar att matcha med. Och efter det så skypade jag med en kompis i över 1,5 timme.
Efter jobbet så åkte jag till Walmart och kollade efter luftmadrass till min mamma, men den som jag ville ha var slut, så det blev inget köp den här gången.
 
I torsdags så åkte jag till Fair Oaks Mall med S på förmiddagen, och vi gick bland annat till Hanna Andersson, som är en svensk klädaffär. Lite i stil med Polarn och Pyret. Har inte varit där tidigare, men det var ganska häftigt att gå runt där, och se tröjor med svenskt tryck på, som t ex Hej, Liten Men Tuff, bland annat.
Efter jobbet så åkte jag till gymmet för zumba-klass, och senare på kvällen mötte jag upp Olina för frozen yoghurt på Sweet Frog i Chantilly.
 
Igår så åkte jag till Greenbriar Town Center med S på förmiddagen.
Hade inte direkt några planer igår, så följde med min värdmamma och S till Fairfax Towne Center efter jobbet, och vi gick bland annat till Jo Ann, och kollade efter mönster till halloweenkostymer. Och sen så köpte vi med oss middag från Panera och åt hemma.
 
Denna dag har spenderats med Josefin i DC.
Jag mötte upp henne vid L´fant Plaza metro station, sen så åkte vi vidare till Columbia Heights.
Först blev det lunch på IHOP, sen så gick vi vidare till Target och gick runt där ett tag. När vi kände oss nöjda, så åkte vi vidare till Gallery Place/Chinatown. Och vi gick först till en sportaffär och kollade skor åt Josefin, sen så tog vi en promenad vidare till metro center, och stannade vid Forever 21 och H&M på vägen, innan jag tog metron hem igen.
Idag så matchade även min värdfamilj med en ny au pair. Det var den au pairen som jag skypade med i onsdags, och hon verkar snäll och trevlig. Ser fram emot att träffa henne sen i november, men det känns konstigt ändå på ett sätt, att hon ska ta över efter mig, och rummet som varit mitt så länge, blir hennes... Så är det ju för alla au pairer någon gång, men det känns ändå konstigt. Men förhoppningsvis blir det bra för alla.
 
Imorgn blir förhoppningvis en väldigt rolig dag med Olina, men mer om det i nästa inlägg...





Vad heter du?:
Kom ihåg mig?
E-mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Skriv din kommentar här: