Veckan som varit

Denna vecka har varit lite speciell, eftersom värdmammans föräldrar har varit här, och mina jobbtider har varit lite annorlunda, så bloggen hamnat lite efter, men nu kommer ett inlägg om vad jag har haft för mig under veckan som varit...
 
I söndags så hämtade jag upp Olina, och sen åkte vi till National Air and Space Museum, som ligger vid Dulles flygplats. Jag har varit dit en gång tidigare, när min familj var här i juli, men Olina hade aldrig varit där innan, och ville gärna åka dit, så självklart kunde jag följa med. När vi hade gått runt där ett bra tag, och sett alla möjliga flygplan och rymdfarkoster, så åkte vi till The Cheesecake Factory för lite efterrätt. Denna gång valde jag Fresh Strawberry Shortcake, den är så god! När vi båda hade ätit så mycket vi orkade av våran efterrätt, så skjutsade jag hem henne igen, för hon skulle på au pair-möte senare på kvällen.
I måndags var då första jobbdagen då mina värdföräldrar var på semester, och jag och morföräldrarna skulle ta hand om S.
På förmiddagen så åkte vi till Fair Oaks Mall och kollade lite kläder till S på gymboree.
När vi kände oss klara, så åkte vi tillbaka för mellanmål och sovstund för S.
På kvällen så åkte jag till gymmet och zumba som vanligt.
 
I tisdags blev det också Fair Oaks Mall på förmiddagen med S. Men denna gång för att kolla efter kläder till S till bröllopet som de ska på i oktober.
På kvällen så skrev jag brev till farmor.
 
I onsdags så åkte morföräldrarna in till DC för att träffa en släkting, så då åkte jag och S till biblioteket i Chantilly.
På kvällen blev det gymmet och Jillian Michaels Bodyshread-klass.
 
Igår så blev det biblioteket igen på förmiddagen, för mormorn ville gärna också åka dit med S en gång när hon var här.
På kvällen så åkte jag och morfarn och köpte mat från Pop Eyes. Har tänkt på att äta där tidigare, men har aldrig blivit av innan. Och han kommer från Louisiana, och när de hörde att jag aldrig hade ätit där tidigare, så bestämde de att vi skulle köpa mat därifrån. Och det var gott, så kommer troligtvis äta där igen någon gång innan jag åker hem.
 
Idag var det fint väder, inte jättevarmt, så då gick jag och mormorn en promenad med S på förmiddagen. Vi gick en promenad först, och gick sen också till lekparken en stund.
Vid 17-tiden så kom mina värdföräldrar hem efter en bra semester, och när de hade tagit det lugnt ett tag, och packat upp deras väskor, så åt vi middag tillsammans.
 
När denna vecka började så visste ingen av oss direkt hur det skulle bli, och hur S skulle reagera på att mamma och pappa inte var hemma. Men måste säga att det har faktiskt gått bra. Jag har jobbat som vanligt kan man säga, förutom att jag har fått lite sovmorgon till 8.30, och de har tagit upp honom på morgonen. Jag har gett honom frukost, bytit blöjor, gett honom mellanmål/snacks, lagt honom för sovstunder, och gett honom lunch.
De har lekt en del med honom när jag har fixat med annat, som t ex gjort mat, fixat med disken, men annars har mina jobbdagar varit ganska vanliga, förutom att de har varit här.
De har gett honom middag och lagt honom för natten, det som jag vanligtvis inte gör annars heller.
Men annars har jag varit med dem största delen av dagarna, även fast mina "jobbdagar" har varit över.
S har varit som vanligt, och inte gråtit mer än normalt, så det har varit bra.
En bra vecka ändå måste jag säga, och dagarna har gått relativt snabbt tycker jag.
De åker hem på söndag morgon, och på måndag återgår allt till det normala igen.
I alla fall till det 2 september, då min mamma kommer hit!!




Ida

SV: ja det vore absolut roligt att ses lite nu när jag äntligen kommit till USA och vi bor såpass nära varandra :)

Kommentaren skrevs den: 2015-08-22 04:13:47
Din blogg/hemsida: http://nouw.com/elvstoft

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?
E-mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Skriv din kommentar här: