Alla Hjärtans Dag

I lördags var en lugn dag, efter jobbveckan och hockeymatchen, så var jag ganska trött, och gjorde inte alls så mycket. Gick till Bed, Bath and Beyond och köpte anslagstavlor till mitt rum. Har en del souvenier och kort som jag vill få upp på väggarna istället för i plastpåsar på golvet, så har köpt fler anslagstavlor som jag kan sätta upp mina kort, souvenier och mindre minnessaker på.
 
I söndags var en speciell dag! Min mamma fyllde år!
Hon fyllde 50, och det är speciellt, så det var tråkigt att inte kunna fira henne hemma med familjen, och med alla som var och hälsade på. Men det gick okej, Jag pratade med henne på kvällen i nästan två timmar, till klockan slog över till den 8 februari hemma i Sverige, så jag var den allra första som önskade henne grattis på födelsedagen! Pratade även med henne på kvällen, för att höra hur dagen hade varit.
Var även en skype-dag! Och jag skypade med farmor för första gången jag pratade med henne sen jag åkte hemifrån. Skypade även med pappa samtidigt som farmor. Och även mormor var med på skype en stund.
Det var så roligt att få prata med dem!
 
Denna jobbvecka har min värdpappa varit hemma, så jag har inte behövt börja förrän kl.8. Vilket har varit skönt.
 
I måndags, tisdags och onsdags blev det gymmet efter jobbet.
 
I torsdags var det au pair möte. Denna gången handlade det om skatten som au pairer ska betala, beroende på hur länge man har varit i landet. Man behöver inte betala om man absolut inte vill, men har man planer på att åka tillbaka till USA någon gång, då ska man betala. Det blir mycket dyrare om man väntar.
Så det är bara för mig att betala, innan 15 april, då alla papprena ska vara inskickade.
Tillsammans med kursen jag betalade och det här, så har jag inte så mycket pengar kvar just nu. Visste att jag skulle betala båda, men visste inte bara att både utgifterna skulle komma ungefär samtidigt.
Vilket är tråkigt, för jag har fortfarande en veckas semester att ta ut innan maj.
Men ska spara så mycket pengar jag kan just nu, så jag ändå kan göra något roligt på semestern.
Har funderat på att åka till Nashville. Någon som har varit där?
 
I fredags jobbade jag halvdag, eftersom min värdpappa var hemma, så ville han passa på att spendera mer tid med bebisen, nu när han hade chansen, då fick jag sluta tidigare.
Jag testade mig på att baka semmelbullar. Vilket blev helt misslyckat. Smaken blev ungefär densamma, men torrjästen de hade blev inte alls bra, så de jäste inte alls, och blev väldigt kompakta. Ska köpa vanlig jäst på Whole Foods imorgon, och testa igen. För på tisdag är det Fettisdagen, och då ska det vara semlor!
 
Igår var det Alla Hjärtans Dag! Fick ett fint kort med ett sött meddelande, och chokladpraliner av mitt lilla värdbarn(värdföräldrar).
På eftermiddagen åkte jag först till Burlington Coat Factory och kollade efter lite kläder, hade aldrig varit där innan. Sen åkte jag till Fair Oaks Mall ett tag.
På kvällen blev det middag med värdfamiljen och min värdpappas mamma, som är på besök över helgen.
 
Idag har jag hjälpt min värdfamilj med förberedelserna inför kalaset för mitt lilla värdbarn som fyller 1 år imorgon.
Jag har hjälpt min värdmamma med att göra cupcakes, och har även passat bebisen en stund så att mina värdföräldrar kunde plocka i ordning i huset inför morgondagen.




Marika

Hej där! Jag har varit i Nashville, det var fint, men otroligt litet, du ser allt på en dag! Nashville handlar om country musik så det enda som finns att göra är egentligen att gå på country barerna på kvällen... Och så kan man se Grand Ole Opry en stor country show... så mycket mer än det är det inte. Skulle eventuell kombinera Nashville med Memphis där du kan åka buss (Megabus.com) mellan städerna för en billig peng. Stor varning för Memphis att staden har många osäkra statsdelar, så var noga med var du bor. I Memphis kan du besöka Graceland, Elvis residens. Memphis Downtown är dock rätt osäkert. New Orleans är annars en stad som jag rekommenderar starkt, väldigt vackert och där kan man absolut spendera en hel del dagar och se allt i staden och åka på utflykter utanför staden för att se mer av södern.
// Marika

Svar: Tack så mycket för alla tips! Jag har funderat lite nu, och det blir nog så att jag åker till Nashville över en helg senare. Nu försöker jag att planera vad jag ska göra på semestern i april istället för att åka till Nashville.
aupairelisabet.blogg.se

Kommentaren skrevs den: 2015-02-17 14:39:44
Din blogg/hemsida: http://marreika.blogg.se

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?
E-mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Skriv din kommentar här: