Fettisdagen

I måndags var det kalas här, för då fyllde nämligen mitt värdbarn 1 år. Det var även Presidents Day, så jag var ledig, men hjälpte till att förbereda inför kalaset på eftermiddagen ändå.
På eftermiddagen var det då kalas, och min värdpappa hade gjort en massa olika desserter som man kunde välja mellan.
Även mitt lilla värdbarn fick prova på att äta en cupcake.
En trevlig dag!
 
I tisdags var min värdmamma hemma, för det var en snödag här då. De har snödagar här ibland, när det kommer mycket snö(mycket snö för USA i alla fall), och skolorna och vissa kontor/arbeten stängs, och man får stanna hemma. Det kom ca 10 cm över natten, så hade det varit i Sverige, hade det inte varit direkt speciellt.
Även fast hon var hemma, så jobbade jag ändå, så hon kunde städa huset efter måndagen, men jag började inte förrän kl.10, så det var skönt.
Det var även fettisdagen, så då ska det självklart ätas semlor. Och eftersom det inte finns att köpa här så fick jag baka. Och nu när jag har hittat färsk jäst, så gick det mycket bättre.
Och det blev riktigt gott faktiskt! Och även mina värdföräldrar tyckte om det!
Ska göra en ny sats med semmelbullar till tisdag, då tror jag att det kommer att gå ännu bättre...
I onsdags var en vanlig jobbdag igen för mig, och mina värdföräldrar åkte och jobbade som vanligt.
På kvällen åkte jag och bowlade med Tereza och några av hennes vänner. Första gången jag bowlade sedan jag kom hit. Jag tycker det är roligt att bowla, är inte så duktig och gör det inte så ofta, men tycker det är roligt ändå!
Efter bowlingen åkte vi till IHOP, och åt mat. Var även första gången jag var där, och kommer garanterat att åka dit igen! Åt såklart pannkakor, och det var riktigt gott!
Igår blev det gymmet efter jobbet.
Igår började även skid-VM i Falun! Hade jag varit hemma så hade jag mer än gärna varit i Falun just nu, men nu får jag nöja mig med att följa live chatten på svt, och läsa artiklar. Tyvärr kan jag dock inte se något av det på svtplay, för de har bara sändningsrättigheter att sända i Sverige. Så synd!
Hoppas såklart på många svenska framgångar!!!
 
Idag var en vanlig jobbdag igen. Denna vecka har varit den kallaste veckan på över fem år här i Fairfax, så har inte kunnat gå ut med bebisen under dagen. Det har varit runt -5 till -20 under dagen, och går temperaturen ner under -5, då håller man sig gärna inne, i alla fall om man tar hand om en bebis.
På kvällen bakade jag tekakor. Första gången jag gjorde tekakor någonsin, och för att vara första gången, så blev det faktiskt helt okej. Jag tycker om att baka, så jag gör det ganska ofta!




Anonym

Jag var bara nyfiken på om du tänkte svara på kommentarerna du fick gällande förlängningen och din familj? :)

Svar: Jag tänker svara på alla kommentarer i ett separat inlägg imorgon.
aupairelisabet.blogg.se

Kommentaren skrevs den: 2015-02-23 14:06:27

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?
E-mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Skriv din kommentar här: